F1
2016. március 26. szombat, 15:27
A Renault alig több, mint három hónappal az idei szezon kezdete előtt vette át a Lotust, amivel lépéshátrányba kerültek – Bob Bell technikai igazgató szerint ez lemaradás 2017-ben is éreztetni fogja hatását.
Némelyek számára kiábrándító lehetett a Renault ausztráliai szereplése, de siettek kijelenteni a csapatnál, hogy a zaklatott téli időszak után nem is vártak mást. Hosszú hónapokba telt, amíg eljutottak a Lotus felvásárlásáig, és csak három hónapuk volt arra, hogy maguk képére formálják az alakulatot.
A következő szezonban ráadásul – a tervek eddigi alakulása szerint – teljesen új aerodinamikai szabályok jönnek, melyek ugyancsak megnehezítik a felkészülést. Bob Bell, a Renault technikai igazgatója éppen ezért úgy véli, hogy csapata nem csak az idei, hanem a következő évi fejlesztésekkel is lemaradásban az élcsapatokhoz képest.
„Aerodinamikai, és úgy vélem mechanikai értelemben is teljesen más autóról lesz szó” – idézte a brit mérnököt az ESPN. „Az a csapat fogja a legjobb munkát végezni 2017-ben, amely már hat hónappal ezelőtt elkezdte a felkészülést. Lesznek olyan csapatok, akik már ennyi ideje dolgoznak az új autón, ha nem régebb óta.”
Abból a szempontból is érdekes Bell véleménye, hogy még mindig nem tudni konkrétan, hogy milyen paraméterek szerint kell a csapatoknak megépíteniük az új modelleket. „Biztosan nagy kihívás lesz, de a szabályok újrafogalmazása nagyszerű a Forma-1 számára. A sportágnak erre, változásokra volt szüksége – remélem, fel fogja kavarni az állóvizet.”
A szakember ennek ellenére még fejleszteni szeretne a Renault idei versenygépén, ahelyett, hogy minden erejével a 2017-es autóra koncentráljon. „A szezon korai szakaszában lassú fejlesztési tempóra számítunk, de legalább lesz, melynek köszönhetően új elemeket tehetünk majd fel az új autóra – viszont nem lesz olyan erős, mint amilyen normál körülmények között lenne.”
„Aztán ott van 2017 fenyegető közelsége, a megszokottól eltérő szabálykönyvvel, így egyszer eljön a pillanat, amikor erőinket át kell csoportosítanunk a 2016-os autóról, különben ismét lemaradunk majd. Nagyon nehéz lesz meghozni ezt a döntést, de az első néhány verseny után majd megnézzük, hogy hol állunk a rangsorban, és hogy ez mennyire vág egybe előzetes célkitűzéseinkkel. Ennek megfelelően szeretnénk megtalálni az egyensúlyt a 2016-os, és 2017-es fejlesztési szakasz között” – tette hozzá Bell.