Rossi beleköpött a Ducati levesébe

Motor

2016. augusztus 13. szombat, 14:57

Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: MotoGP, Tenk László

Olaszok végeztek a MotoGP Osztrák Nagydíjának első három helyén, de nem a várt sorrendben: Andrea Iannone megszerezte a Ducati várt pole-pozícióját, de Rossi behozta a Yamahát a második helyre.

Megvalósult, amit már a visszatérő Osztrák Nagydíj előtt jövendöltek: a spielbergi erőpálya a Ducati fölényét hozta, a három tétre menő szabadedzés alapján az olasz gyár versenyzője, Andrea Iannone rendelkezett a legjobb mért körrel – 1.23.327-tel – csapattársa, Andrea Dovizioso előtt. A többi márka képviselői közül 0,428 másodperces hátrányban Maverick Vinales érte el a harmadik helyet Suzukival Jorge Lorenzo előtt.

Marc Marquez bukott a harmadik edzésen, kificamodott vállát helyre kellett tenni, majd orvosi vizsgálatra szállították a loebeni kórházba. Miután a vizit pozitív eredménnyel járt, az időmérőt megelőző negyedik szabadedzésen újra motorra ült, és a negyedik köridőt érte el. A kvalifikáció felállását már nem befolyásoló tréninget Dovizioso nyerte Iannone és Rossi előtt.

Az időmérő első felvonásának 12 résztvevője közt nem szerepelt túlzottan meglepő név, az edzéseket 17-18. helyen záró Tech 3-páros teljesített az elvártakon alul, rajtuk kívül Cal Crutchlow-nak, Danilo Petruccinak, Jack Millernek és a harmadik, szabadkártyás Ducatit vezető Michele Pirrónak is bizonyítania kellett a Q2-be jutásért.

Miller a 15 perces etap elején bukott, majd Petrucci és Crutchlow is vezetett – akinek legjobb körét elvették a pálya kiszélesítése miatt – meglepetésre azonban nem a favoritok egyike, hanem Eugene Laverty futotta meg a legjobb időt az Aspar csapat Ducatijával. A leintésig Crutchlow és Petrucci is befejezte utolsó gyorskörét, de egyikük sem tudta megelőzni Lavertyt. A pályafutása során először továbbjutó ír pilóta mellett Crutchlow került a Q2-be. A Tech 3 tovább gyengélkedett, Smith és Pol Espargaro a 14. és 15. helyeket szerezték meg.

Első nekifutásra Dovizioso érte el a Q1 legjobb körét – három tizedre a hétvége legjobbjától – mögötte Barbera és Laverty privát motorjai következtek, majd Vinales ékelődött be a második helyre. Pár pillanatra Lorenzo, majd Iannone ugrott az élre. Az időszakos csendet követően 6 perc volt még vissza, mikor a másik Ducatival Andrea Dovizioso állította fel a legújabb mércét – de továbbra is csak 1:23.598-cal. Mikor a pálya rövid időre elcsendesült, Dovizioso, Iannone, Lorenzo, Vinales és Marquez alkotta a legjobb öt sorrendjét.

Két percet mutatott a számláló, mikor megkezdődtek az utolsó próbálkozások: Lorenzo túl tudta szárnyalni a Ducatikat. Dovizioso 35, Dovizioso 43 ezredre közelítette meg, mikor legközelebb elérték a célvonalat, de nem tudták megfogni a spanyolt.

Az idő lejárt, és Lorenzo állt az élen, de érkezett Dovizioso, és ő vette át a vezetést. A hajrá a reméltnél is pörgősebben alakult: senki sem számított arra, hogy Valentino Rossi utolsó körével, 9 ezredet adva Doviziosónak a pole-pozícióba ugrik. Alaposan ráijesztett a Ducati rajongóira, Andrea Iannone köre azonban még hátravolt, az olasz pedig a hétvége legjobbjával, 1:23.142-vel megszerezte a Ducati pole-pozícióját. Két honfitársa, Rossi és Dovizoso állhatnak fel az első sorba, az utolsó próbálkozásra javítani tudó Lorenzo, Marquez és Vinales foglalhatják el a negyediktől hatodikig tartó rajthelyeket.

Q2:

Versenyző

 

Csapat

Motor

Köridő

Hátrány

1

Andrea IANNONE

ITA

Ducati Team

Ducati

1’23.142

 

2

Valentino ROSSI

ITA

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

1’23.289

0.147 / 0.147

3

Andrea DOVIZIOSO

ITA

Ducati Team

Ducati

1’23.298

0.156 / 0.009

4

Jorge LORENZO

SPA

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

1’23.361

0.219 / 0.063

5

Marc MARQUEZ

SPA

Repsol Honda Team

Honda

1’23.475

0.333 / 0.114

6

Maverick VIÑALES

SPA

Team SUZUKI ECSTAR

Suzuki

1’23.584

0.442 / 0.109

7

Cal CRUTCHLOW

GBR

LCR Honda

Honda

1’23.597

0.455 / 0.013

8

Scott REDDING

GBR

OCTO Pramac Yakhnich

Ducati

1’23.777

0.635 / 0.180

9

Aleix ESPARGARO

SPA

Team SUZUKI ECSTAR

Suzuki

1’23.813

0.671 / 0.036

10

Hector BARBERA

SPA

Avintia Racing

Ducati

1’23.822

0.680 / 0.009

11

Eugene LAVERTY

IRL

Pull & Bear Aspar Team

Ducati

1’24.218

1.076 / 0.396

12

Dani PEDROSA

SPA

Repsol Honda Team

Honda

1’24.263

1.121 / 0.045

Q1 (3. helyezett: 13. rajthely és így tovább)

Versenyző

 

Csapat

Mtoor

Köridő

Hátrány

1

Eugene LAVERTY

IRL

Pull & Bear Aspar Team

Ducati

1’23.961

 

2

Cal CRUTCHLOW

GBR

LCR Honda

Honda

1’23.970

0.009 / 0.009

3

Danilo PETRUCCI

ITA

OCTO Pramac Yakhnich

Ducati

1’24.123

0.162 / 0.153

4

Bradley SMITH

GBR

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

1’24.126

0.165 / 0.003

5

Pol ESPARGARO

SPA

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

1’24.265

0.304 / 0.139

6

Yonny HERNANDEZ

COL

Pull & Bear Aspar Team

Ducati

1’24.472

0.511 / 0.207

7

Michele PIRRO

ITA

Ducati Team

Ducati

1’24.593

0.632 / 0.121

8

Tito RABAT

SPA

Estrella Galicia 0,0 Marc VDS

Honda

1’24.665

0.704 / 0.072

9

Alvaro BAUTISTA

SPA

Aprilia Racing Team Gresini

Aprilia

1’24.673

0.712 / 0.008

10

Jack MILLER

AUS

Estrella Galicia 0,0 Marc VDS

Honda

1’24.852

0.891 / 0.179

11

Stefan BRADL

GER

Aprilia Racing Team Gresini

Aprilia

1’24.895

0.934 / 0.043

12

Loris BAZ

FRA

Avintia Racing

Ducati

1’25.192

1.231 / 0.297

Forrás: www.formula.hu – RSS