Sauber: Megtaláltuk a hiba forrását

image  Nagy kíváncsiság övezi a Formula-1 új helyszínének felfedezését. Az október 28-30-i hétvégén az első Indiai Nagydíjat rendezik. A Buddh International Circuit pálya körülbelül 50 kilométerre fekszik Új-Delhitől délkeletre. A Sauber F1 Team különösen várja a versenyt, mert ez lesz a csapat elnökének, Monisha Kaltenbornnak hazai versenye, valamint az Amulnak, Ázsia legnagyobb tejmárkájának. A csapatot a következő versenyen támogató vállalat jól ismert Indiában.

Kamui Kobayashi:
"Ez lesz az első alkalom, hogy Indiába utazom és nagyon kíváncsian várom, hogy felfedezzem az országot. Mindenki óvatosságra int minket az étellel kapcsolatban. Kissé aggódom is a gyomrom miatt, de ugyanakkor a vajas csirke a kedvenc ételem és szeretném megtudni, honnan származik. Nyilvánvalóan még nem ismerem a pályát. Talán körbesétálok rajta, habár általában nem kedvelem, pedig nagyon hasznos. A sebesség, amellyel a pályán Formula-1-es autóban haladunk, mindent megváltoztat. Természetesen szeretnék jó eredményt elérni a csapat, valamint saját magam számára az első Indiai Nagydíjon. Remélem óriási lesz az érdeklődés, mivel ez mindig fontos kérdés az első versenyen és az izgatott rajongók jó hangulatot tudnak csinálni."

Sergio Perez:
"Örömmel várom ezt az új, indiai pályát. Egy újabb ismeretlen pálya számomra, de most mindenkinek új lesz, így nemcsak én kezdek a nulláról. Hétfőn, a verseny előtt már többet tudok meg a pályáról, amikor a Ferrari szimulátorában tesztelek. Azt hiszem, az első Indiai Nagydíj nagyon izgalmas verseny lesz. Van néhány indiai barátom és ők mondták, mennyire izgatott mindenki a verseny miatt. Célom, hogy a legtöbbet hozzam ki a versenyhétvégéből és ismét pontokat szerezzek."

James Key, technikai igazgató:
"Korea után, ahol elvárásaink alatt teljesítettünk, kielemeztük az adatokat és azt a következtetést vontuk le, alulértékeltük az első tengely és az első abroncsok korlátait. Ennek eredményeként túlságosan szenvedtünk az alulkormányzással, amely túlterhelte az abroncsokat. Ami az indiai versenyt illeti, nyilvánvalóan örömmel várjuk az új helyszínt, amely a Formula-1 számára is új. A pálya maga mindenki számára ismeretlen, a szimulátortól eltekintve és egy másfajta előkészületi munkára van szükség. Addig nem tudhatod, mire számíthatsz, amíg ott nem vagy. A tavalyi koreai hétvégéhez hasonlóan, egy teljesen új pályán a tapadás folyamatosan javul. Ez befolyásolja az autó egyensúlyát és talán a leszorítóerőn is változtatni kell. A pálya maga meglehetősen érdekes, mivel egy hosszú egyenes található és nagy leszorítóerő kell a többi részen. A pálya nem hasonlítható a többi új pályához. Vannak előzési pontok, de a pilótáknak meg kell tudniuk, erre hol van lehetőség, mennyire hatékony a DRS. A leszorítóerő hasonló lesz, mint az utóbbi versenyeken. A lágy és a kemény keveréket kapjuk meg. Már régen nem versenyeztünk a kemény keverékkel, majd meglátjuk, hogyan működik. Sok minden függ a pálya hőmérsékletétől, de mivel a pályán nagy terhelésű kanyarok vannak a kemény abroncsok felmelegítésével nem lesz probléma. Talán a lágyon szenvedünk, de soha nem lehet addig megtudni ezt, amíg ott nem leszünk. Az autón kisebb módosítások lesznek, melyek a hátszó szárnyakat érintik, de kisebb fejlesztések várhatók az első vezetőszárnyon is."