Az estorili Portugál Nagydíj után a magyar pilóta Le Mansban folytatja világbajnoki szereplését, és a KTM motorral való ismerkedést.
Kéthetes pihenő után, május 13-15. között a franciaországi Le Mans ad otthont a Gyorsasági Motoros Világbajnokság következő futamának, ahol természetesen Sebestyén Péter is jelen lesz.
Az 1967-ben átadott, 4185 m hosszú pálya a szezon szeszélyes ringjeinek egyike, ahol nem ritka az eső, bőven akadnak előzési pontok, így gyakoriak rajta a váratlan fordulatok. A versenyzők gyakran „stop and go” pálya néven emlegetik, hiszen egy-egy rövidebb egyenes szakasz után ún. visszafordító kanyarokkal találkoznak, amit erős féktáv előz meg. Érdekes, hogy a le mansi pá lyán található a világbajnokság ringjeinek legrövidebb – mindössze 450 m-es – célegyenese. A kilenc jobbkanyar és mindössze négy balkanyar miatt a gumiabroncsok kopása is egyenetlen, ami rontja a tapadást, tehát erre is oda kell figyelniük a versenyzőknek. Itt a győzelemhez nagy tapasztalat, jó motorbeállítás, technikás vezetés szükséges.
Peti az estorili hétvége után – mely 2011-ben az első világbajnoki részvétele volt – kicsit csalódottan tért haza. Persze mindenki tudta, hogy a fő cél a csapat és a motor megismerése és nem pedig az eredmény volt, már akkor szeretett volna többet kihozni magából. Ehhez azonban az kell, hogy a mérnökökkel közösen tovább szelídítsék a KTM motort, megtalálják a magyar versenyző vezetési stílusához leginkább passzoló beállításokat. Peti mindent megtesz azért, hogy az egyes nagydíjak pénteki és szombati edzésein próbálja „behozni” a többiek előnyét, akik a szezont megelőzően számos tréningen részt vehettek már. A le mansi pálya már nem ismeretlen számára, és eddigi tapasztalatai szerint kedveli is.
Sebestyén Péter: „Nagyon örülök, hogy ez a pálya következik, mivel nagyon szeretem, és korábban, a Rookies Cupban, KTM-el már sikerült jó eredményeket elérnem itt. Nem mondom, hogy ebből adandóan minden tökéletes lesz, hiszen rengeteget kell még dolgoznunk, de feltöltődve, örömmel várom a kihívást. Kicsit más taktikát választunk a beállítások változtatására Estorilhoz képest. Ezt a hétévégét is amolyan tesztnek fogjuk fel, és több mindent fogunk kipróbálni.”
Roberto Favaro: „Ez a hétvége is kemény munkával fog telni. Szinte úgy kell felfognunk, mintha egy teszt lenne, persze ez élesben mindig nehéz. Sok új dolgot ki fogunk próbálni, hogy a motort megfelelően beállíthassuk. Nagyon örülök, hogy Peti kedveli, és valamennyire már ismeri is ezt a pályát, hiszen így még jobban tud a motorra koncentrálni.”
A magyar közönség a 125cc szabadedzését május 13-án 13:15-kor követheti élőben a Digisport csatornán, az időmérő edzést május 14-én 12:55-kor élőben a Digisport Plusz, a futamot pedig május 15-én 10:25-kor szintén élőben a Digisport Plusz csatornán.
Forrás: Faster Management