Segített Szalayéknak a Qualisport kamionos triója

image

A magyar egységek összefogásától volt hangos a Silk Way Rally szervizparkja Asztrahánban a viadal negyedik, 400 kilométer hosszúságú hurok-szelektív szakasza után: a Qualisport triója, Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Tóth Tamás vezető szerelő 120 kilométerrel a menet vége előtt megállt a Scania versenykamionnal és segített az Opel Dakar Team műszaki gondokkal bajlódó párosának, Szalay Balázsnak és Bunkóczi Lászlónak.

Szalayék Opel Antarájában leállt a motor a rendkívüli hőségben, a dunaszentbenedeki kamionos egység azonban segítséget nyújtott: kihúzták a lerobbant autót fogságából, igaz, a puha homokon, a többszöri vontatási kísérlet miatt meghibásodott a Scania kuplungja is. A magyar kamionosok a hátralevő távot így teljesítették, s mivel korábban a levegőrendszer kisebb hibája miatt is álltak néhány percet, végül 8 óra 12 perc 56 másodperces idővel a 17. helyen zárták a napot a 35 indulóval elrajtolt, de már csak 24 egységet jegyző monstrum-kategóriában.

Összesítésben a Kovács-Czeglédi-Tóth triónak így is sikerült előrelépnie egy helyet és jelenleg 28 óra 12 perc 28 másodperces idővel a 15. helyen állomásoznak. A napi szakaszt a kamiosok között meglepetésre a cseh Ales Loprais nyerte a Tatrával, maga mögé utasítva három gyári Kamazt, az összetettben élen álló Firdaus Kabirovot, Andrey Kaginovot, valamint Ayrat Mardeevet.

„Ma újra nehéz napunk volt, minden összejött, ami csak összejöhetett. Már az elején meg kellett állnunk, mert gond volt a fojtószeleppel, de szerencsére ezt hamar megoldottuk. Később megálltunk segíteni Balázséknak, amikor láttuk, hogy gondjuk van. Vontattuk az Opelt, de a puha homokon mi is kezdtünk megsüllyedni, így a manőver közben gondok adódtak a kuplunggal. A hátralevő 120 kilométert így teljesítettük, a szakasz vége különösen nehéz volt, az utolsó 70 kilométeren csak nagyon lassan tudtunk haladni. Czeglédi Péter minden dicséretet megérdemel, mesterien navigált és többen is bennünket követtek” – nyilatkozta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós.

A másodpilóta hozzátette: „Ma is sok volt a homok és a rázós rész, akárcsak tegnap. Nehéz volt a navigáció, de gond nélkül megoldottuk. Voltak, akik nem tulajdonítottak jelentőséget a figyelmeztetésnek, amely szerint az itiner nem tartalmaz a pályán kívüli részekre vonatkozó információkat. Láttunk is egy Tatrát, amely gyakorlatilag rommá tört. A nap egyik legérdekesebb momentuma az volt, amikor féltávnál, egy beláthatatlan bukkanónál jött velünk szemben egy eltévedt versenyautó. Hatalmasat kellett fékeznünk, hogy elkerüljük az ütközést, máskülönben csúnya vége lett volna. Hazafias kötelességünket teljesítettük azzal, hogy megálltunk segíteni Balázséknak.”

Szalayék egyébként a gondok ellenére a 12. helyen zárták a napi penzumot, s megőrizték az összetettben elfoglalt 10. pozíciót. A legjobb autós a Dakar-király Stephane Peterhansel volt az X-Raid Minivel, maga mögé utasítva csapattársát, Krzysztof Holowczycot és a Nissannal induló Alexandre Zheludovot. A francia fenomén zsenialitása újra kezd kibontakozni: miután a nyitónapot csak a 68. helyen zárta, immáron a 2. pozícióban állomásozik az összetettben vezető Holowczyc mögött: három nappal a közel 4 ezer kilométer össztávú, szombaton, Szocsiban befejeződő összecsapás vége előtt a hátránya már csak 2 óra 2 perc 13 másodperc.

A Dakar Series keretein belül harmadszor megrendezésre kerülő tereprali-csúcsrangadó csütörtökön elbúcsúzik az Európa és Ázsia határán meghúzódó Asztrahántól: a versenyzők Sztavropol felé veszik az irányt egy 689 kilométer hosszú szelektív szakasszal. Ez lesz a viadal leghosszabb menete: a szervezők előrejelzése szerint az útvonal zömmel sztyeppés terepet foglal magában, de lesznek kanyargós, komoly navigációs feladatokat tartogató részek is.

Forrás: Qualisport