Spái exkluzív: Bottas árulkodó testbeszéde

F1

2015. augusztus 20. csütörtök, 20:24

Senkit, még a Ferrarival szerződést hosszabbító Kimi Räikkönent sem övezte akkora nyüzsgés csütörtökön Spában, a Belga Nagydíj sajtónapján, mint az olasz alakulat döntése miatt a vörös overallról lemaradó Valtteri Bottast.

Senkit, még a Ferrarival szerződést hosszabbító Kimi Räikkönent sem övezte akkora nyüzsgés csütörtökön, Spában, a Belga Nagydíj sajtónapján, mint az olasz alakulat döntése miatt a vörös overallról lemaradó Valtteri Bottast. A finn mindent megtett annak érdekében, hogy elbagatellizálja a fanyar helyzetet, de testbeszédéből egyáltalán nem volt nehéz kiolvasni: csalódott a maranellói alakulat szerda esti bejelentése miatt.

Nem dőlt össze a világ! Miért lennék csalódott? Majd jön más lehetőség is! Ha egy versenyzőt hírbe hoznak egy nagyobb alakulattal (pláne a Ferrarival), de végül nem jön össze a megállapodás, az érintettek általában ezt a három mondatot puffogtatják, megpróbálva leplezni azt a keserűséget, amelyet az elszalasztott lehetőség miatt éreznek. Miután a Ferrari szerda este megtette bejelentését azzal kapcsolatban, hogy szerződést hosszabbítottak Kimi Räikkönennel, a gárdával az utóbbi hónapokban összeboronált Bottas a Williams motorhome-jában tartott sajtóértekezletén a jól bevált receptet követte: ismételgette a jól ismert aranyköpéseket, testbeszéde ugyanakkor arról árulkodott, hogy egyáltalán nem lett volna ellenére, ha a saját nevét látta volna viszont a vörösök szerda esti kétmondatos kommünikéjében.

Dppi_00115012_121

A finn – akinek saját bevallása szerint nemhogy a Ferrarival, de még a Williamsszel sincs aláírt kontraktusa 2016-ra – más trükköket is bevetett. Noha a paddockban nyílt titok volt, hogy menedzsere, Didier Coton keményen hajszolta a megállapodás lehetőségét, a finn egyrészt nem átalkodott azt állítani, hogy nem volt tudomása konkrét tárgyalásokról, másrészt jócskán felkozmetikázta a helyzetet azzal, hogy nem utasította el a felvetést, amely szerint az egész ügy csak a Ferrari húzása volt, hogy megingassák, destabilizálják a közvetlen ellenfélnek számító grove-i különítményt. „A pletykák nem voltak jó hatással a csapat és a közöttem lévő kapcsolatra. Sem rám, sem Kimire, sem a Ferrarira nézve nem vetett jó fényt az, hogy ilyen spekulációkkal volt tele a sajtó” – mondta Bottas, azt sugallva, hogy valójában nem is számított átigazolásra.

Azt talán soha nem tudjuk meg, hogy valójában mi történt: egyes források szerint a Ferrari mégsem volt hajlandó kifizetni a 12 millió eurósra taksált lelépési díjat a Williamsnek (nagy kérdés persze, hogy miért kérhettek volna ilyesmit, ha a pilótának – ahogyan állítja – még nincs aláírt szerződése 2016-ra), míg mások úgy tudják, hogy Maurizio  Arrivabene csapatfőnök Räikkönen árfolyamát próbálta letornázni. A lényeg, hogy a másik két Ferrari-volánvárományoson közel sem látszott annyira a csalódottság, mint Bottason: a vörösökkel már sokadszorra összepletykált Nico Hülkenberg csak mosolygott, hiszen már rutinja is van abban, hogyan kell kommunikálni, amikor kosarat kap az olaszoktól, mert nem először fordult elő vele ilyesmi, és szokásos, hétmérföldes mosolyával nyugtázta a helyzetet Daniel Ricciardo is. „Számomra már hetekkel ezelőtt nyilvánvalóvá vált, hogy valójában nem akarnak váltást, hanem inkább azzal próbálnak meg boldogulni, ami rendelkezésre áll.  Persze örül az ember, amikor ilyeneket hall, de nyugodtan kimondhatom, hogy engem személyesen soha nem kerestek meg. Csak a sajtóból értesültem arról, hogy állítólag az én szerződtetésemben is gondolkodnak” – zárta rövidre az ügyet a Red Bull ausztrálja.

Dppi_00115012_140

Spában persze egy futam is lesz a hétvégén, így nemcsak a pilótapiac volt a téma. A Belga Nagydíjon debütál az új rajtszabály, amelynek értelmében a kuplung fogáspontját a parc ferméből kijövet után már nem lehet állítani, a versenyzők pedig a rajtrácsra tartva nem kaphatnak a rajtra nézve releváns információkat mérnökeiktől a csapatrádión. Ahogyan arra számítani lehetett, a többség azt mondja, nem vár radikális felfordulást, de természetesen a mezőny zöme azt sem titkolja, hogy a szimulátoros és egyéb próbák után a szabadedzéseken is igyekeznek további gyakorlatokat végezni.

A hétvége legnagyobb kérdése a versenypályán az lesz, hogy visszavág-e a Mercedes a hungaroringi betliért? Annyi bizonyos, hogy a címvédő-listavezető alakulat rákészült a folytatásra. Spába új aero-csomagot hoztak, amelynek szokatlan kialakítású hátsó szárnyára mindenki felkapta a fejét, így már csak a nyári szünetben például Barbadoson is lebzselő Lewis Hamiltonon, valamint az apai örömöktől percekre lévő (a Liége-i reptéren készenlétben várja a magángépe, hogy bármikor útnak indulhasson Monacóba, ha esetleg a feleségénél megindulna a szülés) Nico Rosbergen múlik, hogy mit hoznak ki a pakkból. A képlet ismert: a mögöttük állomásozó, a Magyar Nagydíjon  idei második győzelmét arató Sebastian Vettel hátránya 42 pont, a hátralevő futamokon 225-öt egységet lehet gyűjteni, így a ferrarisnak elég lehet egyetlen megingás ahhoz, hogy valóban lőtávolba kerüljön. Spa pedig – mint a tavalyi koccanásos házi balhéval is bizonyította – mindig képes meglepetéseket okozni.

Dppi_00115012_118

„Természetesen azért vagyunk itt, hogy győzzünk és arra összpontosítunk, hogy biztosan az élen maradjunk, de tudatában kell lennünk annak… Szóval teljesen tisztában vagyunk azzal, hogy más csapatok is keményen dolgoznak, a Ferrarinak pedig nagyszerűen áll. Nem úgy érkezünk a futamokra, hogy azt gondoljuk, mindenki másnál sokkal jobbak vagyunk. Tudjuk, hogy harcolnunk kell és azt is, hogy keményebben kell dolgoznunk mindenki másnál” – fújta meg harci kürtjét az esélyekre reflektálva Hamilton, aki a nyári szünetben folytatott dorbézolását firtató kérdésre csattanós választ adott. „Eddig is ezt csináltam, csak most többet láttok belőle, ennyi. Az utóbbi években elég jól működött ez a dolog” – fogalmazott a brit, amikor arról kérdezték, nem tart-e attól, hogy a túlzottan bulizós életvitel előbb vagy utóbb a munkájára is rányomja majd a bélyegét.

Forrás: www.formula.hu – RSS