Száguldjon együtt a barcelonai pályán Rubens Barrichello-val

brawn-gp-reubens-barrichello.jpg

A hétvégén következik az idei Formula-1-es világbajnoki szezon ötödik versenye, a Spanyol Nagydíj.

A barcelonai pálya jellegzetessége, hogy a nagy sebességek ellenére alig lehet rajta előzni, így kulcsfontosságú az időmérő edzésen való jó szereplés. A Williams pilótája, a brazil Rubens Barrichello – aki tavaly csak azért szorult a második helyre, mert eggyel többször állt ki a boxba, mint a későbbi győztes, Jenson Button – segítségével most az olvasók is megismerkedhetnek Circuit de Catalunya-val.

„Valamennyien jól ismerjük ezt a pályát, aminek döntő szerepe lehet majd a végső sorrendet is alapvetően befolyásoló időmérő edzésnek. A ringen egymást váltják a gyors és lassú szakaszok, éppen ezért nem a hosszabb egyenesek végén, hanem a kanyarokban elérhető maximális sebesség a legfontosabb a jó eredményhez. De induljunk neki a 4,627 kilométer hosszú, 16 kanyarral teletűzdelt barcelonai körnek.

A célegyenes végéig hetedik fokozatba váltunk és nem ritka, hogy 300 km/h-s sebességgel érkezünk meg az első kanyarhoz. Onnan jön egy kettős kanyar, ahol egészen hármasig visszakapcsolunk, és a ring legélvezetesebb szakaszáig, a Renault-kanyarig maximum 140-es tempóban tudunk haladni. De aztán onnan jön a futam sava-borsa, hisz egészen fantasztikus, amikor átszáguldunk a hármas kanyaron egészen a nyújtott szektor végéig. Itt nem ritka, hogy hetes fokozatban 280-290 km/h a sebességünk. Itt ér minket a legnagyobb G-erő – 3,9 -, majd következik két technikás, ám lassú, hajtűre emlékeztető rész, ahol ismét legfeljebb hármas fokozatban haladhatunk.

Némi gyorsulás-lassulást után – a sebességünk 260 és 140 között váltakozik – a hetedik kanyarból kijőve aztán rálépünk a gázra, és a tízes kanyarig szinte nem is kell a váltót illetve a féket használnunk, messze 200 felett száguldunk. Megérkezünk a visszafordítóig, ahol kettesben 70-80 km/h-val haladunk tovább, majd egy rövid gyors szektort kivéve jön egy technikás, kanyarokkal tűzdelt szakasz, amelyben egyszer sem lépjük túl a 180-as sebességet. A 15-ös kanyarból kijőve már elkezdünk a száz alatti tempóból gyorsulni, hisz az utolsó, célegyenesre ráfordító után tövig nyomhatjuk a gázpedált, és elkezdhetünk egy újabb kört.

Mivel előzni maximum két-három helyen lehet rövidebb féktávot véve – persze az egyenesekben történő pozícióváltáson kívül -, így döntő fontosságú lehet a szombati időmérőn való minél jobb eredmény elérése.”

XLsport –
Forrás: B. Molnár László

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.