Meg kellett győzni a szülőket, de a tehetségnek ők sem szabtak gátat. Keszthelyi Vivien 12 évesen ült először versenyautóban, de már felnőttek ellen nyomja a gázt. Két komolyabb balesete is volt, de ez sem tántorítja el. Idén már 600 lőerős gépekkel veszi fel a harcot.
Nagy-Pál Tamás • Kétévesen már elektromos dzsippel játszott, négyévesen pedig a benzines quadot is kipróbálta. Keszthelyi Vivien nem volt átlagos kislány, hiszen a babák helyet mindig is inkább a négykerekű játékok kötötték le. Még mindig csak 15 éves, de már felnőttek között versenyez. Jelenleg ő a világ legfiatalabb zártkarosszériájú-gyorsasági pilótája. Természetesen külön engedéllyel, ahogy 16 éves kor előtt a szabályok megkövetelik.
„Még csak három éve annak, hogy külföldön élőben láthattam versenyt, akkor határoztam el, hogy szeretném kipróbálni. A szüleim féltettek, le akartak beszélni. De én nem hagytam magam! Végül megszületett a kompromisszum: kipróbálhatom, de csak akkor folytathatom, ha tényleg tehetségesnek bizonyulok.”
Aztán a szülők „rémálma” valóra vált, ugyanis azonnal kitűnt: Viviennek kivételes képességei vannak. A Komi-kupán ült életében ötödik alkalommal autóban, ahhoz képest a leggyorsabb női, míg a negyedik legjobb juniorversenyző lett. Versenytapasztalata egyenlő volt a nullával, csupán teszteken vett részt korábban.
Az első fogásokat a Swift Cup Europe promótere, Burkus Egon mutatta meg neki, később pedig olyan pilótáktól tanulhatott, mint a többszörös kamionos Eb-futamgyőztes Major Benedek vagy a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert. Teljes szezonon először két évvel ezelőtt vett részt az OXXO Motorsport versenyzőjeként a Swift-sorozatban: a juniorkategóriában a harmadik, az abszolút mezőnyben pedig, több dobogós helyezést is elérve, a hatodik helyen végzett „Arra is nagyon büszke vagyok, hogy egyetlen magyarként meghívtak az osztrák Suzuki-kupára, és negyedik lettem a felnőtt nemzetközi mezőnyben.”
Tavaly még előbbre lépett: abszolút harmadik, junior második és női első helyezést ért el. Közben a szülők izgulhattak, hiszen a sok versenyzéshez ebben a sportágban balesetek is társulnak, amelyek Vivient sem kerülték el. „Az egyik futamon svájci ellenfelem megforgatta az autómat, a hátulról érkezők pedig gyakorlatilag keresztülmentek rajtam. Máskor tömegkarambolt okoztak közvetlen előttem, eltalálták a jelzőbólyát, és már nem tudtam kikerülni a kavarodást. Az egyik autót eltalálva többször is megpördültem a levegőben. Még az eszméletemet is elvesztettem, de fél óra múlva már nyomtam volna a gázt, és meg is nyertem a következő futamot.”
Közben a menedzsment elérkezettnek látta az időt arra, hogy Vivien feljebb lépjen, így idén már a közép-európai zóna túraautó-bajnokságában indul. „Emiatt annyira intenzív és sűrű a felkészülésem, hogy a rengeteg elfoglaltság miatt magántanuló lettem. De egyáltalán nem hiányzik az átlagos élet, ezt élvezem igazán. Ha akad szabadidőm, akkor zongorázom vagy lovagolok.”
És már a felnőtt karrier lebeg a szeme előtt, vagyis hosszú távú céljai vannak. „Ebben a sorozatban már hatszáz lőerős, GT3-as autók között fogok versenyezni. De a felkészülés jegyében kisebb teljesítményű autóval. A reális célom így is a nyolcadik-tizedik hely környéke, de egy-egy futamon a dobogós helyezést sem tartom elképzelhetetlennek.”