Szépségkirálynőként a versenyautó volánja mögé

Szépségkirálynőként a versenyautó volánja mögé

Bende Adrienn neve sokak számára ismerősen csenghet. A 2006-ban Miss Universe Hungary címet nyert hölgy idén már a Forma-1-es közvetítések helyszíni tudósítójaként is tevékenykedik. Sőt, mi több!

A Lotus Ladies Cup ötletének egyik megálmodója is Adrienn volt, s immáron nem csak szervezőként, de versenyzőként is aktívan részt vesz a versenysorozat munkálataiban. A száguldó riporter a kezdeményezés létrehozásáról, munkájáról és autóversenyzői karrierjéről mesélt a Rally Cafénak.

 

– Hogy jött az ötlet a Lotus Ladies Cup versenysorozat elindításához?

– Tavaly év elején pattant ki a fejünkből ez a gondolat, mert szerettünk volna egy kifejezetten, csak nőknek szóló autóversenyt rendezni. Ezelőtt sehol a világon nem volt még ilyen kezdeményezés – talán csak egy, ahol Mini Cooperekkel versenyeztek, de az sem sorozat volt, hanem csak egy egyszeri alkalom. Először Opelekkel terveztük a szereplést, de később olyan jó ajánlatot kaptunk a Lotustól, amit nem lehetett visszautasítani. Ez az autó önmagáért beszél, így le is tettük mellette a voksunkat. A Lotus gyár kizárólag e sorozat részére, soron kívül gyártatott le 16 versenyautót. Ezek egyforma, Lotus Elise 1,6 típusú, 138 lóerős, versenyzésre átalakított autók, Yokohama AD07 típusú gumikkal. A Lotus Ladies Cup a Magyar Bajnokság részét képezi, és a WTCC, a WSR (World Series of Renault) valamint a Forma-1 világrendezvények betétfutama is Magyarországon.

Nagyon sok tehetséges nő van, akiknek nincs igazán lehetőségük arra, hogy próbára tegyék egymással szemben a képességeiket. Egy ilyen környezetben a nők is bátrabbak, be tudják bizonyítani, hogy ők is tudnak jól versenyezni. Persze a hölgyek mellett a férfiak is ugyanolyan fontos célcsoportját képezik a sorozatnak, hiszen a gyors autók és a szép nők mindig vonzzák a férfiak tekintetét.

– Milyen volt a sorozat fogadtatása?

– Maximálisan pozitív. A férfi kollégák először azt gondolták, hogy a lányoknak ez csak egy kis szórakozás lesz. Az első versenyen valóban így is volt, hiszen mindenki féltette a gyönyörű kocsiját, a kis ,,ékszerdobozát”, s persze akkor még olyan nagy versenyzői rutinnal sem rendelkeztünk. A saját példámat alapul véve, miután átestem a tűzkeresztségen, onnantól kezdve kamikáze módon száguldottam a kis Lotussal. A dodgem ehhez képest semmi nem volt! Talán meg sem tudom számolni, hány visszapillantó tükröt hagytam el. Ahogy pedig figyeltem a többiek teljesítményét, ők is folyamatosan gyorsultak, egyre bátrabban küzdöttek az egyes pozíciókért. Nem is csoda, hogy néhány futam után már a férfiak véleménye is megváltozott a Lotus Ladies Cupról, és elismerték, hogy igenis, izgalmas sorozat lesz ez a lányokkal.

– Kik vehetnek részt a LLC-ban?

– Fontos tényező, hogy ez egy nyitott kupasorozat. Bárki jelentkezhet, akinek az anyagi lehetőségei megengedik ezt, hiszen nem egy olcsó ,,hobby” az autóversenyzés. A részvétel biztosításához két opció is adott: a Lotust meg lehet vásárolni vagy bérelhető egy-egy versenyhétvégére (részletes információk: www.ladiescup.hu). Persze vannak olyan versenyzőink is, akik a képernyőről kerültek be hozzánk, mint például Kiss Ramóna vagy Ördög Nóra, idén pedig az MTV színeit képviselő Kapócs Zsóka is csatlakozott a sorozathoz. Ők segítenek emelni a rendezvény színvonalát, médiaértékét, de hozzá kell tennem, hogy nagyon szeretnek versenyezni és tehetségek is. Idén még külföldi próbázóink is voltak, lesznek. Salzburgban a WTCC-s Tom Coronel felesége, valamint a GP3-as Vicky Piria is rajthoz állt. Tavaly 12 versenyző szerepelt a bajnokságban, jelenleg 10 fős a mezőny, de ez bármikor bővülhet.

– A résztvevők között mindenki amatőr?

– Tavaly csak két versenyző volt, aki tényleg profinak számít az autóversenyzésben: Bús Edina és Walterné Dancsó Adrienn. Ők már évek óta szerepelnek más kupasorozatokban. Edina tavaly így már hozta is a kötelezőt: ő lett az első bajnok az LLC-ben. A többiek mind kezdők, meg kellett tanulniuk e szakmának a sajátosságait. Nem mindegy például, hogy mikor fékezel, hogy veszed be ideálisan a kanyart, stb. Ezek csak apró dolgok, de csak ezek elsajátításával tudsz tizedeket, századokat lefaragni az időeredményeidből – és ez aztán az igazi nehézség. Fejben ezt lekontrollálni nem egyszerű, nagyon sok gyakorlatot, időt igényel, így mi is rengeteget foglalkozunk az edzésekkel a munkánk mellett.

– Te hogy kerültél bele ebbe a világba? Volt előtte már valami közöd az autósporthoz?

– A versenyzéssel kapcsolatban semmilyen előtapasztalatom nem volt. Forma1-es autót már vezethettem, ami hatalmas élményt nyújtott számomra, de persze ezt a két dolgot azért nem lehet összehasonlítani. Mikor megálmodtuk ezt a sorozatot, nem is gondolkoztam azon, hogy én is felsorakozok majd a rajtrácsra, csak a szervezés részét vállaltam. Ám mikor megérkeztek az autók Angliából, kapva kaptam az alkalmon és kipróbáltam az egyiket. Rögtön magával ragadott! Eljátszottam a gondolattal, mi lenne ha… Úgy éreztem, hogy szívesen versenyeznék – elkezdtem edzeni, és végül beszippantott ez a világ. Amíg az ember nem ül be egy versenyautóba, nem próbálja ki, addig el se tudja képzelni, milyen élményt tud nyújtani számára. Olyan adrenalint kapsz versenyzés közben, amit én még más területen nem tapasztaltam, így azonnal és teljesen beleszerettem.

– Ha jól tudom, minden hölgynek egy mentor is segédkezett a felkészülés során.

– Ez így van, a legtöbb versenyzőnk mögött állt egy tapasztaltabb kollega, aki tanácsaival látta el a lányokat. A Class FM hírbemondójának, Kőváry Anettnek például Michelisz Norbi és Wéber Gábor segédkezett, az én mentorom pedig Kiss Norbi, gyorsasági autóversenyző volt. Köztünk egy nagyon jó, baráti kapcsolat alakult ki, jó tudni, hogy ha bármilyen gondom van, tanácsra lenne szükségem, számíthatok rá. Profi versenyzőnek tartom Norbit, amit az is bizonyít, hogy idén már a kamion Európa Bajnokságon indul. A hölgyek profi szakemberektől tanulhattak, elméleti képzéseken vettek részt, ami szintén emeli a rendezvény magas színvonalát. Nem bele a vakvilágba indultak neki a versenyzésnek, hanem tudatosan, az alapoktól kezdve építkeztek. Az pedig szintén fontos momentum, hogy csak úgy indulhatnak el a bajnokságban, ha már letették a nemzetközi licensz vizsgát, amit minden évben meg is kell újítaniuk.

– Személy szerint te mennyi időt szánsz az edzésekre, a felkészülésre?

– Ez nagyon változó. Maximalista vagyok, ezért tavaly, kezdőként rengeteg időt fordítottam a felkészülésre. Idén már jóval kevesebbet, kb. 1/4 -ét. Már nem is kell annyit edzenünk, hiszen a rutinunk már megvan ahhoz, hogy idén is jó szereplést produkáljunk. Ha megismerted az autó képességeit és a sajátjaidat, akkor magadhoz képest nem tudsz annyit javulni egy-egy edzés alkalmával, hogy az számottevő is legyen.

– A szervezés és a versenyzés mellett Forma-1-es riporterként is dolgozol. Hogy tudod összeegyeztetni ezt a három tevékenységet?

– Tavaly kicsit egyszerűbb volt a dolgom, mert akkor még nem riporterkedtem. Most már túl sok szabadidőm nincs, elég zsúfoltak a hétköznapjaim. Amikor saját versenyem van, akkor természetesen az élvez prioritást, de amikor nincs, akkor utazok a többiekkel és tudósítok. Nyáron indul be igazán pörgés. Talán egy verseny ütközik majd a Forma-1-es közvetítésekkel, de a versenyzés elsőbbséget élvez. Kíváncsi vagyok rá, mennyire tudom majd megállni a helyemet mindhárom téren, de szerintem nem lesz ezzel gond.

– Milyen eredménnyel sikerült zárnod a tavalyi évet?

– Nagyon jól indult számomra az elmúlt szezon, sokáig a 2. helyen álltam a bajnokságban. Edina tapasztalatát nem lehetett behozni három hónap alatt, így maximálisan meg voltam elégedve a 2. pozícióval. Szezon közben azonban ki kellett hagynom két versenyt egészségügyi okok miatt, így visszacsúsztam a 3., majd a 4. helyre. Végül az utóbbi eredménnyel zártam az évet, egy ponttal lemaradva a dobogóról. A cél 2012-re az volt, hogy minél több versenyen rajthoz tudjak állni, és ott minél előrébb végezzek. Ezt eddig sikerült is megvalósítanom, hiszen már futamgyőzelemmel is büszkélkedhetek, s három forduló után jelenleg vezetem a bajnokságot Bús Edina és Budaházi Nóra előtt.

– Szervezőként milyen végső célt határoznál meg a sorozatnak?

– Szeretnénk elérni, hogy minél sikeresebb legyen a rendezvény, minél több emberhez jusson el a híre. Végső célként azt fogalmaznám meg a LLC számára, hogy külföldön is verjen gyökeret, nője ki magát nemzetközi rendezvénnyé a versenysorozat. Ennek érdekében már tettünk is lépéseket, hiszen ahogy már említettem, külföldi versenyzők is gazdagították már a mezőnyünket, valamint Salzburgban és Szlovákiában is szerepeltünk. Óriási megtiszteltetés volt számunkra, amikor tavaly a Forma-1 betétfutamán Niki Lauda és Bernie Ecclestone is díjat adott át az LLC dobogósainak – utóbbi szakember előtte senkinek se adott át elismerést. Ezek után még a nemzetközi média is felfigyelt a kezdeményezésünkre, különböző csatornákon, szaklapokban jelentek meg a velünk kapcsolatos hírek. Egy igazi unikum dolgot szerveztünk meg, de idő kell ahhoz, hogy ez igazán beérjen, és kitörő sikere legyen. Bízom benne, hogy idővel megvalósul ez az álom!

Horváth Judit

A cikk folytatódik..! kattintson ide!

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.