Szétesett a Mercedes: Elszúrt rajtok, hibák és egy végzetesen rossz döntés

Nico Rosberg (Fotó: Photo4 / XPB Images)

Nico Rosberg (Fotó: Photo4 / XPB Images)

Nem tanulták meg a silverstone-i leckét. Három hete a Brit Nagydíjon a Williams, most a Ferrari lepte meg a Mercedes első sorból rajtoló versenyzőit a lámpák kialvásakor – ám ezúttal már nem tudtak fordítani helyzetükön. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sokáig magabiztosan haladt a kettős győzelem felé – a Mercedes pedig képtelen volt fogást találni rajtuk.

A hétvégét addig uraló, s tökéletes győzelemre készülő Lewis Hamiltont érezhetően megzavarta elveszített első helye. A brit már az első körökben hibázott, amikor Nico Rosberget próbálta támadni a sikánnál. A kavicságyba csúszott, visszaesett tizediknek. Majd jött egy buta koccanás Daniel Ricciardóval és az áthajtásos büntetés. „Egyáltalán nem vagyok elégedett, ez gyenge teljesítmény volt részemről. Emiatt bocsánatot is kell kérnem a csapattól, a következő futamon jobb leszek. Hogy mi történt a rajtnál? Valójában semmi – a többiek egyszerűen jobbak voltak” – ismerte el a címvédő.

A tanácsadó Niki Lauda a futamot követően kiemelte, Hamilton több alkalommal is túlságosan agresszív volt, így magának köszönheti félresikerült versenyét. „Lewis csak magára lehet mérges. Rosberg pedig egy olyan baleset miatt, amiben vétlen volt. De ez is hozzátartozik a versenyzéshez, így le kell nyelni ezt. Jónak találom, hogy Lewis belátja, bakot lőtt párszor. Ami pedig a versenybíróság ítéletét illeti, azzal is egyetértek, el kell fogadni azt. Semmi értelme kemény szavakkal dobálózni most.”

Noha sokáig úgy tűnt, ez a nap meghozhatja Nico Rosberg számára a bajnoki fölzárkózás esélyét, a német végül még szomorúbban távozott a Hungaroringről, mint csapattársa. Köszönhetően a Daniel Ricciardóval történt ütközésének, mely után defektet kapott, s a 8. helyre esett vissza. „Rendkívül kemény volt, egy rakás szemét, borzalmas. Ricciardo letért az ívről, én pedig tartottam azt. A kanyar kijáratánál úgy véltem, már az enyém a kanyar, de aztán nekem jött az első szárnyával. Még nem néztem vissza a videót, de ha a versenybírák úgy ítélték meg, hogy senkinek sem jár büntetés, akkor elfogadom azt” – nyilatkozta Rosberg.

Főnöke, Toto Wolff már kevésbé értette, miért nyilvánították versenybalesetnek a történteket. „Amit én a kamerákon keresztül láttam, abból számomra úgy tűnt, ez inkább volt Ricciardo hibája. De Charlie (Whiting, versenyigazgató – a szerk.) nem büntetett, és ha ő úgy dönt, akkor úgy is van” – fogalmazott az osztrák. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy az eset vizsgálata nem a versenyigazgató, hanem a versenybíróság feladata, akinek munkáját e hétvégén az olasz Emanuele Pirro segítette.

 

Elszúrt rajt, rossz gumiválasztás

Wolff és Lauda egyébként kiemelték, elfogadhatatlan, hogy Silverstone után másodszor is a rossz rajttal veszítik el a verseny irányítását. „Hogyan rajtoltunk ennyire gyengén? Ez lesz az első kérdésem a megbeszélésen. Nem fordulhat elő, hogy kétszer egymás után ennyire rosszul induljunk el. Ezzel a verseny el is dőlt” – fogalmazott a háromszoros bajnok. Wolff egyelőre nem tudott magyarázattal szolgálni. „Nem tudjuk még, már sorozatban a második versenyen előztek meg minket a rajtnál, és ennek megint meglett a következménye. Nagyon sok baleset történt a futam során. Eléggé silány nap volt. A Ferrari gyorsabb volt, jobb volt a tempójuk, és meglehetett volna nekik a kettős győzelem is Kimi problémája nélkül. Megérdemelten nyertek ma.”

„A gond a rajttal kezdődött. Nem sikerült jól elindulnunk, és ez rossz hatással volt Nico tempójára – rendkívül rossz hatással. Lewisnak és Nicónak gondja volt az első körben, aztán végig hátrányban voltunk. Próbáltunk higgadtak maradni, de rosszkor jött a virtuális biztonsági autó, aztán Lewis hibázott Ricciardo ellen, majd jött Nico és Ricciardo balesete” – fogalmazott Wolff.

Rosberg futama egyébként még a rossz rajt után is menthető lett volna – a német a hajrában némiképp meg is tudta szorongatni az élen álló Vettelt. Balesetét pedig könnyen el lehetett volna kerülni: csapatának csak Ricciardo útját kellett volna választania a taktika terén, s ezzel nem csupán a Red Bull-lal szemben tudott volna védekezni, de a Ferrarit is hatékonyabban támadhatta volna. „Én azon csodálkozom, Nico miért nem a lágy gumikra váltott az utolsó etapra. Támadnia kellett a Ferrarit, még ha nem is volt jó az autója egyensúlya, akkor is sokkal gyorsabb lett volna a lágy gumikkal” – vélekedett például 1996 bajnoka, Damon Hill.

Wolff magyarázattal szolgált rossz gumiválasztásukra. „Szerencsétlen helyzet volt, mert akkor éppen a közepes keveréket kellett választanunk. 28 kör volt hátra a végéig, és ez túl sok volt a lágynak. A virtuális biztonsági autó érvénybe lépésének körében, amikor mi kiálltunk, még lett volna módunk a lágyra váltani – csakhogy azok nem álltak készen.”

Forrás: www.telesport.hu – RSS