Az utolsó szelektíven leszakadt az ég, iszonyatos esõ és szélvihar akadályozta a versenyzõket, amelynek elsõsorban a quadosok nem örültek. Kis Sándor jól tette, hogy mégis eljött a versenyre, mivel futamgyõzelemmel ünnepelhet.
Esõs, szeles versenynapra ébredt a mezõny szombaton reggel. Az elsõ szakaszon még viszonylag száraz volt a pálya, így az élen nagy hévvel folytatódtak a küzdelmek. Kis Sándor rögtön feladta a leckét Paliknak, mivel fél perccel jobbat ment és ezzel átvette a vezetést. Elõnye a második szakasz után már 40 másodpercre nõtt, a határon autózott. A nagy csata a harmadik helyért folyt, mivel Gál Baba és Fazekas Károly is szeretett volna a dobogó harmadik fokára állni. Az új BMW most jobban bírta a terepet, a táv kétharmadánál már szintén másfél perccel vezetett a Proto elõtt. Nem sikerült a tegnapi bravúr a Birnbauer-Drávai kettõsnek, az ötödikrõl visszacsúsztak a 14. helyre, és nem is tudták befejezni a versenyt, mert az utolsó szakaszon kiszakadt a Nissan bal elsõ futõmûve. Baba mögött a három cseh versenyzõ együtt mozgott teljesen, Zapletal, Porizek és Procházka szinte egyforma idõket autózott, Zapletal viszont panaszkodott, hogy a motorja nagyon gyenge, és nem tud olyan tempót diktálni, amilyet szeretne. Jól tartotta magát Lukács András a Protoval a csehek mögött, a 10. helyen végzett. Péter Géza a verseny végére visszaesett a 11. helyre.
Vészprogramon ment csak Liszi László Mitsubishije, az új futómû ugyan nagyon jó, de most a motorral akadtak gondok. Az utolsó szakaszon a vihar kitépte a jobb oldali ablakot, így Fenesi József navigátor bõrig ázva érkezett be a parc fermébe.
Nem érkezett meg idõben az elsõ szervizbe Murczin Zsolt és a 3D Proto. Mint késõbb kiderült, a vadonatúj kardán tört el, de miután megjavították, a harmadik szakaszra újra visszaálltak a versenybe. Korda Erik még csak tesztelgeti a McRae Endurot, hiszen bõven van még mit átalakítani az autón. Egyelõre a legnagyobb problémát az jelenti, hogy a versenyzõ szerint nincs erõ a motorban, és mivel nehéz az eleje az autónak, folyamatosan dobálja a hátát. Késõbb néhány fát is kivitt a versenyzõ, így még az Enduro bal eleje is megsérült kissé.
Folyamatosan dolgoztak a Viky SE szerelõi, a Nissan Pathfinderben a hullámos részeken néhány fontos mûszaki technika elszállt, hûtõt is kellett cserélniük. A szervizben az autó fekete füstöt eregetett ki magából, de Gábor Attiláék lelkesedését dicséri, hogy a problémák ellenére nem hagyták abba a versenyt. Másképp vélekedett viszont Horváth Béla, aki be sem állította a parc fermébe a Dodge-ot. Mivel egy ugratásnál neki is eltörött a kardánja, úgy gondolta, nincs értelme folytatni a futamot, és esetleg további bajokat okozzon az autón.
A H-csoportot a Benyó-Lichner felállásban rajhoz álló kettõs nyerte, mindketten sofõrként szoktak versenyezni, de így is remek párost alkottak. A quados-motoros kategóriában Fekete László az utolsó szakaszon átvette a vezetést Nagy István és Fodor Márton elõtt. Szabó László nem ment jól a mai napon, csak a nyolcadik lett, Mészöly Tamás a hetedik.
Nyilatkozatok:
Kis Sándor:
„Nem volt könnyû gyõzelem. Egy komoly tesztelés elõzte meg ezt a versenyt, a csapat mindent kipróbált, és aztán szóltak, hogy kész van az autó. Egy csodát kaptam, mert fantasztikus volt az autó! A pályák annyira nem tetszettek, de azért jó kis verseny volt.”
Palik László:
„Hibátlan verseny volt, végre felavattuk az autót, most van benne 160 kilométer! Egy folyamatnak az elején tartunk, még össze kell szoknunk vele. Sok mindent nem értek még az autón, és sok mindent nem hiszek el, de egy nagyon jó felavató ceremónia volt ez a verseny nekünk!”
Fazekas Károly:
„Most szívesen nyilatkozom, mert nagyon boldog vagyok, hogy életem elsõ profi kategóriájú versenyén máris a dobogóra állhatok! A kocsi ötösre vizsgázott, minden rendben volt, de persze még van mit fejlõdni!”
Hivtalos végeredmény:
1. Kis-Czeglédi 01:48:17
2. Palik-Darázsi +01:08
3. Fazekas-Csató +02:43
4. Gál-Oroszlán +06:40
5. Zapletal-Zabransky +07:40
6. Porizek-Ulehla +07:48
7. Procházka-Nemajer +13:20
8. Nicolae-Stan +19:37
9. Korda-Tóth +24:16
10. Lukács-Alibán +25:27
11. Péter-Hegedûs +27:59
12. Liszi-Fenesi +30:56
13. Gábor-Bacsa +01:04:07