Balszerencsésen indult az időmérő a fiatal holland számára, hiszen már az első pillanatban problémák adódtak autója erőforrásával. A műszaki hiba miatt csak a kvalifikáció első szakaszának utolsó perceiben gurulhatott pályára, a szerencse azonban ekkor sem mosolygott rá, a Toro Rosso erőforrásának borítóeleme ugyanis már a kör elején leszakadt
A 17 éves tehetség elárulta, a csapat tudta, hogy a kérdéses elem nincs megfelelően rögzítve, de bízott abban, hogy kibírja majd azt az egy installációs kört, amit teljesíteni szeretett volna. „Siettünk, alapvetően el sem készültünk volna az autóval, szóval én is meglepődtem; acsapat remek munkát végzett! A motorborítás csak félig volt rögzítve minden egyes csavarnál, mivel a szerelők úgy gondolták, kitart majd, elég erős hozzá. De szerintem túl nagy volt a vibráció a bokszból kijövet.”
Az FIA természetesen alaposan kivizsgálta az ügyet, és úgy döntött, áthajtásos büntetéssel sújtja a hollandot, hiszen csapata felelőtlen volt, amikor kiengedte a bokszból, a leszakadó alkatrészek pedig bármelyik ellenfelet, vagy pályabírót is megsebesíthették volna. A szövetség komoly figyelmet fordított az ügyre és kemény büntetéssel akart példát statuálni, részben az elmúlt időszakban történt tragikus balesetek miatt (az IndyCar-ban versenyző Justin Wilson sisakját például egy karosszériaelem találta el, a pilóta pedig belehalt sérüléseibe).
A Toro Rosso pilótájának holnap, a futam első három körének egyikében kell letöltenie büntetését, ami egyébként nem az első számára az olasz versenyhétvége ideje alatt, csapata ugyanis úgy határozott, motort cserél versenyautójában. Mivel ez már a hatodik erőforrás lesz, az új alkatrész beépítéséért 10 rajthelyes hátrasorolásos büntetést kap, a további egységek cseréjéért pedig további 20 rajthelyet „varrtak a nyakába”. Verstappen egyébként a büntetések nélkül is a mezőny végéről startolt volna, hiszen a kvalifikáción egy mért kört teljesített.