Egyéb
2015. augusztus 24. hétfő, 16:00
Alig két hete jelentette be Tim Gábor és menedzsmentje, hogy az RCM CUP-ból kilép, máris új sorozatban tudott maradandót alkotni. A TWC egy cseh-német szervezésű sorozat, mely négy márkakupát foglal magába.
A több mint 40 autó két csoportban versenyezik, külön időméréssel és versenyekkel. Tim Gábor egy Renault Clio Cup IV-el indult a Slovakiaring-i hétvégén, mely a sorozat 5. versenye volt idén. Az “A” csoportban, ahol a Clio-k versengenek, 20-an indultak, köztük több olyan pilóta, akik a Clio Cup Europe sorozatban is az élmezőnybe tartoznak. Ez Gábor számára jó mérce volt, hisz soha nem versenyzett még ezzel az autóval, de az elődjét, a Clio Cup III-at már jól ismerte.
A IV-es model szinte mindenben eltér az elődjétől, pillangó váltóval szerelt, 1,6 turbós autó. A többszörös magyar bajnok pilóta hamar ráérzett a francia technikára, és az időmérésen meg is mutatta, vele itt is számolni kell. Tomas Pekar mögött a második lett, azaz az első sorból indulhatott a szombati első versenyen.
A szombati futam azonban nehezen indult, hisz Gábor még nem rajtolt ezzel az autóval, és be is ragadt picit, a kerekei elpörögtek. A második körre azonban sikerült visszakapaszkodnia és átvenni a vezetést, igaz, ennek nem sokáig örülhetett. A hosszú egyenesek végén ketten is megelőzték, majd egy szerb pilóta úgy gondolta, nem teketóriázik, és simán kiforgatta a pályáról. Az eset annyira egyértelmű volt, hogy a vétkest alig egy kör múlva meg is büntették bokszutca áthajtásra. Gábor nem tudott visszajönni a sóderágyból, ezzel neki alig másfél körig tartott az első verseny.
Videón a kiforgatás:
A vasárnapi második futamra megteltek a lelátók, a szervezők mindent megtettek, hogy kicsábítsák a nézőket, és sikerült is komoly programmal elrukkolniuk. A TWC és egyéb sorozatok versenyei mellett Nascar és Formula 1 bemutató szórakoztatta a kilátogatókat. A hatalmas tömeg látványa valószínüleg Gábort is feltüzelte, fantasztikus második versenyt produkált. A 19. helyről rajtolva már a második körben a 9. volt, majd a 7. helyen autózott sokáig. A 25 perces futam utolsó harmadában váltott tempót, és körről körre lépkedett előre. Az utolsó előtti körben utolérte a bajnoki táblázat élén álló Schreiber-t is, és még abban a körben ki is fékezte.
A második helyen ért célba a futam végén, a verseny második felében messze a leggyorsabb volt a pályán.
“Bíztam benne, hogy jelentősen előre lépek, hisz a régebbi Clio-k picit lassabbak, így azokat kötelező volt megelőzni. Viszont az újabb kupás autókat már nem volt könnyű. Összesen 17 előzésem volt, de a felére sem emlékszem, totális extázisban vezettem. Azt sem tudtam biztosan, hogy második lettem a végén, de éreztem, hogy ennél több nem volt a futamban. Nagyon nagy hálával tartozom a csapatnak, hogy ilyen autóba ülhettem, a támogatóim pedig újra csodát tettek. A menedzsment jól döntött, mikor sorozatot váltottunk, igaz, nem leszek bajnok idén, de már nem is fontos. Remélem ilyen autóval versenyezhetek jövőre, komoly nemzetközi sorozatban.” – nyilatkozta Tim Gábor a verseny után.