A pilótáknak kilenc viadalt kellett várniuk arra, hogy bekerüljenek a legjobb három közé, miközben több műszaki hibával is szembe kellett nézniük, nem meglepő tehát, hogy a Red Bull vezetői kudarcként élik meg a 2015-ös szezont. A hibákért elsősorban a Renault-t teszik felelőssé, a felek kapcsolata pedig egyes sajtóhírek szerint annyira megromlott, hogy a bikások már az első hivatalos lépést is megtették a partnerség megszakítása felé, és tárgyalásba kezdtek a Mercedes vezetőivel.
A hírről több lap is beszámolt, Belgiumban pedig a Red Bull csapatvezetőjének is reagálnia kellett a felvetésekre. „Annyit mondhatok, hogy jelenleg szerződésünk van a Renault-val, ami a 2016-os évadra is érvényes. Most ez a helyzet. Várjuk, hogy a Renault ismertesse a hosszabb távú terveit, akkor pedig, amikor megkaptuk az információkat, ezek ismeretében mi is meghozhatjuk a saját döntésünket” – magyarázza Horner, kinek csapata állítólag egy korábbi záradék értelmében a gyenge teljesítményre hivatkozva idő előtt felbonthatja ezt a megállapodást.
„Az, hogy mit tartalmaznak ezek az egyezmények, természetesen szigorúan bizalmas, de mint minden versenyképes megállapodás esetében, a mi szerződésünkben is vannak részek, melyek a felek kötelezettségeivel kapcsolatosak. Ezek a kötelezettségek pedig meglehetősen egyértelműek, mindkét fél esetében” – folytatja sejtelmesen a brit szakember.
Sokak szerint a Red Bull és a Renault közös jövője nagyban függ attól, felvásárolják-e a franciák a Lotust, amit gyári csapatként futtatnának, Horner viszont igyekezett egyértelművé tenni, hogy csapata számára nem ez az elsődleges szempont. „Nem mondanám. Mi csak azt akarjuk tudni, mennyire elkötelezett a Renault. Bármit is tesznek, szükségünk van egy versenyképes erőforrásra, kivéve persze azt a lehetőséget, mely szerint kiszállnak. Mi, ebben a pillanatban tényleg csak azt akarjuk megérteni, mi a helyzet a Renault-val. Hihetetlen éveket teljesítettünk együtt, nyertünk 8 bajnoki címet és 50 futamot, most pedig érdekel, mit hoz a jövő” –mondja.
„Tavaly a Renault-nak négy csapata volt. A Lotus váltott, hiszen már nem akartak a Renault-val dolgozni, a másik alakulat pedig csődbe ment. Így most két csapat maradt. Viszont ahogyan azt már mondtam, korábban volt négy is, a legfontosabb pedig az, hogy a termék versenyképes legyen, ez pedig nincs összefüggésben azzal, hogy kettő, avagy négy csapatot látnak el” – utal arra, hogy abban az esetben, ha a cég felvásárolja a Lotust, viszont ütőképes erőforrásokat állít elő, a Red Bullnak és testvércsapatának, a Toro Rossónak nincs ellenére a partneri kapcsolat folytatása.
Horner elmondta, a Red Bull minél hamarabb meg szeretné tudni, milyen erőforrás áll majd a rendelkezésére a következő szezonban. „Ez természetes, hiszen a motor az autó szerves részét képezi, és a tervek is ehhez szoktak illeszkedni. Persze, kerülhetsz olyan helyzetbe, mint Ross Brawn a 2009-es évben, amikor csak novemberben, vagy decemberben talált motort, de ilyenkor kompromisszumokat kell kötnöd. Persze most nem túl sokat agyalunk ezen, hiszen szerződésünk van a Renault-val, és feltételezzük, hogy a következő évben is Renault-motoros autókat használunk!”