Valószínűleg Barrichello marad a Williamsnél?

image

A BBC újságírójának, Andrew Bensonnak az értesülései szerint a legnagyobb esélye a Williams csapat még üresen álló versenyzői ülésére a veterán brazil pilótának, Rubens Barrichellónak van.
Jelenleg még két hely kiadó a 2012-es szezonra: a HRT-nél és a Williamsnél van még egy-egy szabad ülés, amelyek közül az első helyen a tavalyi szezonban történelme legrosszabb teljesítményét nyújtó, de a 80-as és a 90-es években a Formula-1 egyik meghatározó alakulata, a Williams szerepel a pilóták kívánságlistáján. Bár a venezuelai újonc, Pastor Maldonado helye biztos – köszönhetően a PDVSA olajcég sokmilliós szponzori szerződésének -, a másik versenyzői ülésre azonban komoly túljelentkezés van: Rubens Barrichello, a német Adrian Sutil, a brazil Bruno Senna, a Toro Rossótól menesztett Jaime Alguersuari és Sebastien Buemi, Vitalij Petrov, vagy a szintén bizonytalan kilátásokkal szembenéző HRT-s olasz Vitantonio Liuzzi is szívesen csatlakozna a csapathoz. 
Benson szerint sokáig úgy tűnt, hogy erre a legnagyobb esélye Adrian Sutilnak lesz, aki nemcsak, hogy egy nagyon látványos második félévet teljesített tavaly a Force Indiánál, de a Medion révén még némi szponzori támogatással is rendelkezik. A dolgok azonban gyorsan megváltoztak, így Benson azt állítja, hogy míg novemberben a Williams berkein belül mindenki azt mondta neki, hogy a veterán brazil pilóta maradása kizárt dolog, addig most Rubens Barrichello az első számú esélyes a csapatnál a 2012-es szezonra. Barrichello első számú esélyesé való előrelépésének az oka Benson szerint a csapat körül zajló jelentős változásokban keresendő. Barrichello már régóta azzal érvel ugyanis, hogy a jelentős átalakítások közepette, a technikai személyzet kicserélődése, és a Cosworth motorok helyett érkező Renault erőforrások miatt ésszerű lenne a csapattól, ha megtartanák a pilótáikat a következő szezonra, amely így egyfajta referencia pontként mutathatná a változtatások sikereinek a mértékét. Ráadásul Benson szerint a csapaton belül felerősödtek az új technikai igazgatóval, Mike Coughlannal szembeni félelmek, hiszen – bár mindenki jó szakembernek tartja őt – technikai igazgató eddig csak egyszer volt, még 2002-ben, a bedőlő Arrows istállónál, a McLaren 2007-es kémbotrányában betöltött szerepe pedig mindenki előtt ismert. Barrichello pedig ezekre a félelmekre okosan rájátszva azt hangoztatja, hogy ő a tapasztalatai révén nagyon hatékonyan tudná támogatni Mike Coughlan és Mark Gillan  (a vezető versenymérnök), valamint Jason Somerville (az aerodinamikai osztály új főnöke) munkáját. 
Állítólag Patrick Head távozása is előnyös Rubens Barrichello számára, hiszen a Williams alapító társtulajdonosa a hírek szerint nagyon rossz véleménnyel volt a 2011-ben csak panaszkodó brazil pilótáról. Benson szerint azonban a csapat nem fogja elkapkodni a döntést a pilótakérdésben, mert jelenleg a Katari Nemzeti Bankkal folyamatban lévő szponzori tárgyalások élveznek elsőbbséget a Williamsnél.