Persze nem meglepő, hogy a Red Bull második számú alakulatának 17 éves versenyzője erre összpontosított, a nyári szünetet követő Belga Nagydíjon ugyanis új előírások lépnek életbe, a módosítások pedig a startokkal kapcsolatosak. Az új szabályokkal korlátozni akarták a vezetést segítő technikai eszközök használatát, komolyabb feladatot bízva ezzel a pilótákra.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új technikai irányelve kimondja, hogy a versenyzők a bokszutca megnyitását követően már nem változtathatnak a kuplung fogáspontján, egészen a rajtprocedúra kezdetéig. Továbbá szeretnék elkerülni, hogy a mérnökök tanácsokat adjanak az ideális fogásponttal kapcsolatban, így néhány beállítást tiltani is fognak, a csapatok pedig a rajt előtt csak a biztonsággal kapcsolatos, illetve sportjellegű információkkal láthatják el a pilótákat.
A változtatások sokak szerint komoly hatással lesznek a futam első szakaszára, a rajtok ugyanis kiszámíthatatlanabbá válnak, az első körök pedig adott esetben sokkal élvezetesebbé. A pilótáknak természetesen a belga futam előtti gyakorlásokon is lesz lehetőségük kipróbálni az új beállításokat, a Toro Rosso 17 éves tehetsége pedig ma is próbára tehette azokat, a forgatás nap nagy részét ugyanis Motorsport információi szerint a bokszutcában töltötte, a startok gyakorlásával.
A Toro Rosso eközben arra is rájött, miért kellett Verstappen csapattársának, Carlos Sainznak feladnia a Magyar Nagydíjat, ahol a hollandhoz hasonlóan remek pozícióban volt, a leintés után pedig értékes pontokat gyűjthetett volna. A fiatal pilóta autójának turbórendszerében hirtelen leesett a nyomás, miután az egyik alkatrészt eltört; ez vezetett zsinórban harmadik kieséséhez.