Vettel először diadalmaskodott a Hungaroringen, másodszor szerzett futamgyőzelmet a Ferrari versenyzőjeként, Forma-1-es pályafutása során pedig negyvenegyedik alkalommal állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára. Ezzel utolérte a brazilok tragikus sorsú klasszisát, Ayrton Sennát, az örökranglistán tehát már csak Michael Schumacher (91) és Alain Prost (51) előzi meg.
Egy kis összehasonlítás az előző statisztikához: Vettel pályafutása 149. futamán szerezte meg 41. győzelmét, Sennának ehhez kilenccel több megmérettetésre volt szüksége. Az örökranglista második helyén álló Prost a 174. viadalán érte el ezt a számot (az 1990-es Mexikói Nagydíjon), Schumacher pedig a 140. próbálkozás után, a 2000-es olaszországi derbit követően.
Vettelt a Red Bull versenyzői – Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat – kísérték fel a dobogóra, a pódiumon tehát csak olyan pilóta locsolhatta a pezsgőt, akit a bikások fedeztek fel és emeltek be a királykategóriába. És, ha ez még nem lenne elég, a negyedik helyen a Toro Rosso – vagyis a Red Bull második számú alakulatának – holland tehetsége, Max Verstappen ért célba.
A második helyen végző Kvjat lett a Forma-1 történetének második legfiatalabb dobogósa. Az orosz pilóta 21 éves és 91 napos volt múlt vasárnap, vagyis 19 nappal öregebb, mint Vettel, amikor 2008-ban (a Toro Rosso pilótájaként) megnyerte az Olasz Nagydíjat. Ebben az értékelésben tehát csak második lehet, Kvjat azonban valamiben már a legjobbnak számít, nála előkelőbb helyezést ugyanis orosz pilóta még nem szerzett a királykategóriában. Az országos rekordot eddig Vitalij Petrov tartotta, aki harmadik lett a 2011-es Ausztrál Nagydíjon a Lotus-Renault pilótájaként.
Kvjatot Ricciardo követte a célban, a tavalyi szingapúri futam után tehát ismét két Red Bull-pilóta állhatott a dobogón. Ezzel az eredménnyel egyébként véget ért a csapat 11 futam óta tartó dobogó nélküli sorozata, ami a leghosszabb volt az elmúlt hat évben.
A múlt héten elért negyedik helyezés Verstappen Forma-1-es pályafutásának eddigi legjobb eredménye; ezt a sors furcsa fintoraként pont ott érte el, ahol édesapja, Jos először felállhatott a dobogóra, 1994-ben a Benetton versenyzőjeként (ő akkor szintén újonc volt a mezőnyben).
Fernando Alonso ötödikként, Jenson Button pedig kilencedikként ért célba, azaz a szezon során először mindkét McLaren pontot szerzett; erre a 2014-es Brazil Nagydíj óta nem volt példa. Az eredmény komoly elégtétel lehetett a csapat számára, szombaton ugyanis egyik pilótájuk sem tudott bekerülni a legjobb 10 közé, amire egyébként magyarországi időmérőn sohasem volt még példa.
És az érme másik oldala: az időmérő után csak a legbátrabbak mertek volna arra fogadni, hogy egyik Mercedes-pilóta sem lesz ott a legjobb három között. De aki erre tippelt, az nyert, Lewis Hamilton ugyanis hatodik, Nico Rosberg pedig nyolcadik lett, azaz a Hungaroringen megszakadt a németek 28 futam óta tartó dobogós szériája. Ez a sorozat bármennyire is meggyőzőnek tűnik, csak az örökranglista második helyének megszerzéséhez volt elengedő: a rekordot a Ferrari tartja 53 egymást követő dobogós pozícióval.
De nemcsak a Mercedes sorozata szakad meg a Hungaroringen, hanem Hamiltoné is, aki zsinórban tizenhatszor lehetett ott a legjobb három között, és már csak három dobogós helyezés kellett neki, hogy beállítsa Schumacher 19-es rekordját. Azért – statisztikai szempontból – némi pozitív hozadéka is volt Hamilton hétvégéjének: szombaton zsinórban ötödször hódította el a rajtelsőséget, ezzel pedig új egyéni csúcsút állított be. A jelenlegi mezőnyből egyébként hatnál több egymást követő pole pozíciót még senki sem tudott gyűjteni; ez korábban csak Sennának, Schumacherhek, Prostnak, Niki Laudának, Nigel Mansellnek és Mika Hakkinennek sikerült.
Ez nem a Force India hétvégéje volt! Az első szabadedzésen Sergio Pérez, a futamon pedig Nico Hülkenberg szenvedett balesetet, de a csapattárs sem jutott el a kockás zászlóig – erre [kettős kiesésre] a 2014-es Amerikai Nagydíj óta nem volt példa. A Hungaroring egyébként sem tartozik az indiaiak szerencsepályái közé, hiszen zsinórban harmadszor könyvelhettek el kettős kiesést ezen a helyszínen.
Pastor Maldonado sem fogja szívébe zárni a hétvégét: a venezuelai három büntetést is kapott a 70 körös futam alatt. Először a Pérezzel való ütközésért, majd azért, mert gyorsan hajtott a bokszutcában, végül pedig azért, mert előzött a biztonsági autós fázis alatt. Maldonadót egyébként eddig hét incidens miatt szankcionálták a szezon során – többször, mint bármelyik másik pilótát.
A Manor tesztversenyzője, Fabio Leimer a pénteki első szabadedzésen gurulhatott először pályára egy hivatalos Forma-1-es versenyhétvégén. Miután a svájci is megkapta a lehetőséget, kijelenthető, hogy a GP2 minden bajnoka részt vehetett legalább egy F1-es hétvégén (állandó, avagy tesztpilótaként). Közülük Giorgio Pantano az egyetlen olyan pilóta, aki ezt (hogy autóba ülhetett minimum egy F1-es hétvégén) már azelőtt elmondhatta magáról, mielőtt bajnok lett a GP2-ben.