F1
2016. március 4. péntek, 18:00
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Red Bull Media House GmbH, Ferrari S.p.A
Legközelebb Ausztráliában hajtanak pályára az F1 csapatai: a nyolc napból ötször zárt Ferrari az élen. Vettelt Sainz és Massa követte pénteken, a többi csapattal ellentétben a korábban leálló Mercedes nem nyúlt a lágyabb gumikhoz.
Péntek délután véget ért a 2016-os Formula-1-es tesztszezon: a mezőny autói következő alkalommal az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén gurulnak pályára. Ha a részsikerek számát nézzük, Sebastian Vettel bizonyult a tesztidőszak legjobbjának: harmadszor végzett az eredménylista élén. Szuperlágy abroncsokon délelőtt megfutott 1:22.852-es köre kevesebb, mint egy tizeddel marad el a tesztelés legjobbjától, Kimi Raikkönen tegnapi 1:22.765-ös idejétől, és mindössze 0,042 másodperccel lassabb a múlt hét csúcsánál, Vettel ultralágyas körénél.
A német pilóta egyébként tartalmas napot teljesített 142 megtett körrel, mellyel a legeredményesebbnek mondhatja magát. Négy gumikeveréket próbált ki, és akárcsak csapattársa az előző napon, egy versenyszimulációt is teljesített három bokszkiállással.
Miután a délelőtt folyamán Lewis Hamilton Mercedese – első alkalommal a tesztek során – váltóhiba miatt megállt a pályán, az ebédszünetet követően vezető Nico Rosberg egy órás késéssel tudott kihajtani a garázsból. A német végül 70 körig jutott – Hamiltonnal összeadva 139 a Mercedes mennyisége, épp elmaradva a Ferraritól –, ám igen lassú időket teljesített: az eredménylista utolsó helyén végzett 3,3 másodperces hátránnyal. A két Mercedes-versenyzőn kívül mindenki lágy, szuperlágy vagy ultralágy abroncsokkal futotta meg legjobb körét.
Egy piros zászló megszakította a délutáni körözgetést is, Sergio Perez autója állt le a 11-es kanyarban. A mexikói pilóta negyedikként zárta a napi eredménylistát, utolsóként egy másodpercen belül Vettelhez képest.
Ami az élmezőny illeti, szintén ebéd előtti idejével Carlos Sainz zárt a második helyen, míg a Felipe Massa a harmadik pozícióba ugrott fel. A brazil furcsa gumipróbálgatásaival hívta fel a figyelmet, az átmeneti és teljes esős abroncsokat is feltették Williamsére, teljesen száraz pályán.
A helyszínen tartózkodó Autosport egy érdekes jelenségről számolt be a Red Bull TAG-Heuer nevet viselő Renault-motorjával kapcsolatban: amikor az autó a célegyenesben elhaladt, úgy tűnt, mintha nem teljes gázon közlekedne, nem adott ki magából olyan erőteljes hangot, mint a többiek erőforrása – beleértve a gyári Renault-t is. Daniel Ricciardo hatodik leggyorsabbként végzett az egész második teszt során középmezőnyben mozgó Red Bull-lal, Jenson Button McLarenje és a barcelonai két hetet „katasztrofális”-nak nevező Jolyon Palmer előtt.
A Mercedeshez hasonlóan a Haas alakulatnál is két versenyző vezetett: Esteban Gutierrez azért váltotta Romain Grosjeant, mert az eredetileg neki kiosztott első két napon csak nagyon kevés időt tudott a pályán tölteni. Szokatlan módon nem ebédszünetben, hanem a délutáni etap során cseréltek helyet. A peches mexikói így is vesztegelt egy darabig a bokszban, csak az utolsó órában tudott kigurulni, 25 kört adhatott ahhoz a 26-hoz, melyeket kedden és szerdán gyűjtött be. Szuperlágy abroncson így is megelőzte az ultralágyon köröző Rio Haryantót és Rosberget.
A pénteki tesztnap eredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:22.852 |
142 |
|
2. |
Carlos Sainz jr |
Toro Rosso |
1:23.134 |
+0.282 |
133 |
3. |
Felipe Massa |
Williams |
1:23.644 |
+0.792 |
129 |
4. |
Sergio Perez |
Force India |
1:23.721 |
+0.869 |
60 |
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:24.133 |
+1.281 |
69 |
6. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing |
1:24.427 |
+1.575 |
123 |
7. |
Jenson Button |
McLaren |
1:24.714 |
+1.862 |
121 |
8. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:24.859 |
+2.007 |
90 |
9. |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:25.031 |
+2.179 |
132 |
10. |
Romain Grosjean |
Haas F1 |
1:25.255 |
+2.403 |
66 |
11. |
Esteban Gutierrez |
Haas F1 |
1:25.422 |
+2.570 |
25 |
12. |
Rio Haryanto |
Manor F1 |
1:25.899 |
+3.047 |
57 |
13. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:26.140 |
+3.288 |
70 |