A négyszeres világbajnok először szólalt meg a múlt vasárnapi Belga Nagydíj óta, ahol sokáig a harmadik helyen haladt, az utolsó előtti körben azonban szétrobbant autójának jobb hátsó abroncsa, így végül nemcsak a dobogóról, a pontszerzésről is lecsúszott. Az eset után meglehetősen ingerülten nyilatkozott és elfogadhatatlannak nevezte a helyzetet, a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery viszont a csapat taktikáját okolta, mondván a gumi a túlzott kopás következtében lett defektes.
A brit szakember elmondta, meglepte a Ferrari döntése, hiszen a riválisok mind két-három kiállásos taktikát választottak (az eset után a Mercedes sportigazgatója is úgy fogalmazott, a Ferrari vállalt túl nagy kockázatot). Vettel most egy, a hivatalos honlapján megjelenő közleményben vette védelmébe a vörösöket. „Csak hogy tisztázzuk: a csapattal közösen döntöttünk a stratégiáról” – kezdi a pontverseny harmadik helyezettje. „Támogatom a csapatomat, és a csapatom támogat engem, pont ez tesz minket egy csapattá” – folytatja gondolatmenetét, majd a lényegre tér.
„A stratégiánk sohasem volt kockázatos! A csapatot nem lehet hibáztatni. Megérdemeltük volna, hogy a dobogón végezzünk, viszont ilyen a versenyzés, sajnos a történtek miatt nem tudtuk befejezni a futamot. Egy versenyzőnek sohasem könnyű elfogadni ezt, noha a helyzet nem olyan rossz, mint volt néhány évvel ezelőtt Nagy-Britanniában [2013-ban, amikor több defekt is történt a versenyen]. A folytatásban is kommunikálnunk kell egymással, ezek a dolgok ugyanis nem történhetnek meg előzetes figyelmeztetés nélkül” – utal a sokat emlegetett defektre.
Belgiumban nemcsak Vettelnek gyűlt meg a baja a gumiabroncsokkal: a második szabadedzésen Nico Rosberg is defektet kapott, a Motorsport jelentése szerint pedig a Pirelli több abroncson is sérülésre, vágásra utaló jelet talált. Az olaszok eközben elkezdték az abroncsok átvizsgálását, hiszen mindenképpen szeretnének rájönni arra, egészen pontosan mi okozta a problémát. Részletes vizsgálatuk az Autosport cikke szerint a hét végén zárul majd le.