Vigyázz, kész, rajt!

image

Már csak pár nap, és újra elrajtol a Túraautó Világbajnokság mezőnye! A 2012-es szezon rengeteg meglepetéssel szolgál majd nem csak a versenyzőknek, de a szurkolóknak is.

A Magyarországot érintő első szenzáció a múlt héten bejelentett hír volt, miszerint Michelisz Norbert mellett már Wéber Gábornak is szurkolhatunk a WTCC-ben. Emellett rengeteg technikai újítás történt, új gyári csapatok jelentek meg a bajnokságban, és még sorolhatnám… Norbit minderről, s az idényre való felkészüléséről faggattam monzai útja előtt.

– Hogy telt a felkészülési időszakod?
– Január első hete óta teljesen a fizikai felkészülésre helyeztem a hangsúlyt. Sokkal intenzívebb volt ez az edzéstervem, mint eddig bármikor. Nem gondoltam volna, hogy fel fogok kelni azért reggel negyed hatkor, hogy hatra az edzőterembe érjek… De úgy vettem észre, hogy a korai kelés és a kellemes elfáradás után az ember mindennapjai sokkal kifinomultabbak, több az energia és frissebben képes gondolkodni. Emlékszem, régebben mindig kinevettem azokat, akik ezt a napirendet követték, de most már belátom, hogy igazuk van, és én is szeretném ezt jó szokásként elkönyvelni. Lehet, hogy ez már a korral jár…
– Mit takart az edzésterved?
– Az állóképesség-fejlesztés volt a fő vonala. Az utolsó hetekben már áttértünk az egyensúlyérzés-, reakcióidő-fejlesztésére is. Elég viccesen szokott kinézni egy-két feladat megvalósítása, így jobban is szeretem, ha az edzőmmel, Matics Zsolttal csak ketten vagyunk a teremben. A végén még úgy tűnhet egy külső szemlélőnek, hogy ez a tréning cirkuszba illik, nem pedig egy autóversenyző edzéstervébe…
– Úgy hallottam, hogy az úszást is beiktattad a felkészülésedbe.
– Nagyon szeretek úszni, ezért rendszeresen jártam is az uszodába. Egy alkalommal azonban csontkovácsnál voltam, és akkor mondták, hogy nem egészséges, ha az ember úgy úszik, hogy kinn van a feje a vízből. Ez a módszer túlságosan leterheli az ember gerincét. Persze, tudom kivitelezni azt a verziót is, hogy a vízben van a fejem, de akkor már nem vagyok olyan gyors és nem is élvezem annyira az úszás adta örömöket. Maradtam tehát a kondinál.
– Mentálisan is készen állsz a rajtra?
– Konkrét mentális felkészülésem nem volt. A bajnoki rajt előtt egy hónappal beneveztem Európa legnagyobb szimulátor bajnokságára. Ezt jó tréningnek tartom, hiszen újra fel tudtam venni valamelyest a ritmust. A mezőny pedig nagyon komoly volt, minden eredményért meg kellett izzadni.
– Bővült az ellenfeleid sora, hiszen immáron új gyári csapatok is képviseltetik majd magukat a WTCC mezőnyében.
– Egyfelől jó, másfelől rossz hír ez számunkra. Utóbbi indoklásával kezdve, nyilván, ha bekerül egy gyári csapat a mezőnybe, akkor az én esélyeim csökkennek arra, hogy bajnoki pontokat, futamgyőzelmeket szerezzek. Így nehezebb helyzetben leszek, ha ugyanazt az eredményt szeretném elérni, amit tavaly sikerült. Ugyanakkor pozitívum is, hiszen a Ford idei, a Honda, SEAT és Lada jövő évi megjelenésével pedig lesz majd körülbelül 10 gyári ülés… Természetesen a célom az, hogy ezek egyikére be is kerüljek, de ehhez egy sikeres idényt kell majd a hátam mögött tudnom. Más oldalról megközelítve a bajnokságnak is jó, ha minél szélesebb a mezőny, a versenyzőknek pedig azért, mert megnő a versengés és lehetőség adódik a többiek számára is, hogy gyári csapatoknál versenyezhessenek egyszer.
– Nagy szenzációként robbant a hír, hogy nem egyedül képviseled majd a Zengő Motorsport színeit, hanem régi-új csapattársad lesz, Wéber Gábor személyében.
– Nagyon örülök, hogy Gábor csatlakozott a csapatunkhoz, jobb csapattársat nem is kívánhatnék magamnak! A pályán is abszolút előnyt jelent majd, hogy ketten vagyunk. Mindig azzal álltunk hadilábon, hogy tesztlehetőségek híján nem tudtunk előrehaladni az autó beállításaival. Úgy gondolom, most hogy két autóval indulunk, az az idő is meg fog kétszereződni, amit a technika kísérletezésére fordíthatunk. Taktikai szempontból sem utolsó, hogy csapattársak lettünk, hiszen így alkalmanként egymást is tudjuk majd védeni a többiektől, segíthetünk a másiknak a jobb eredmény eléréséhez.
– Hétvégén Monzában álltok rajthoz. Milyen célokkal vágtok neki az útnak?
– Mivel nem volt tesztlehetőségünk, ezért csak Monzában tudunk majd reális célokat felállítani. Csütörtökön az edzést követően már körülbelül látni fogjuk, milyen erőviszonyok uralkodnak, mik az esélyeink. Akárcsak Gábor, én is több alkalommal versenyeztem már ezen a pályán, van némi tapasztalatom róla, így nem aggódok. Szeretnénk minél jobb időket autózni és a lehető legelőrébb végezni a vasárnapi futamokon!
Hajrá Norbi! Hajrá Gábor! Hajrá Zengő Motorsport!