F1
2016. március 8. kedd, 19:21
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI
Az ausztrál pilóta is állást foglalt a halo kérdésében – a WEC-bajnokban fájdalmas nyomot hagyott Justin Wilson temetése. A megoldás kiforratlanságával is tisztában van: az Eau Rouge-t említi.
A barcelonai téli tesztek egyik érdekessége volt, hogy első ízben került F1-es autóra – a Ferrarira – a pilóták fejét védő új biztonsági eszköz, az úgynevezett halo, amelynek 2017-es bevezetését már el is fogadták a sportág döntéshozói. A mezőny számos tagja egyetért abban, hogy fokozott védelemre szükség van, de találunk egészen heves ellenzőket is, különösen Nico Hülkenberget és a háromszoros bajnok Lewis Hamiltont. Mark Webber, aki 2013-ig volt a mezőny tagja, mindkét oldal érveit megérti.
„50-50 az állás, nem igaz? És nem is vagyok meglepve. Épp most vagyunk túl szomorú balesetek embert próbáló sorozatán, sok tragikus történeten. Nem ülhetünk tétován, és mondhatjuk, hogy nem kell tanulnunk a történtekből” – nyilatkozott a tavaly Hosszútávú Világbajnokságot a Porschéval megnyerő ausztrál, aki úgy véli, végül a teljesen zárt pilótafülkéig is eljuthatunk:
„A halo egy extrémen nyitott első próbálkozás, amely megpróbál sokat kivédeni a korábbi események közül. Megvédte volna Felipe Massát? A halóval is fennáll a veszélye egy ahhoz hasonló esetnek. Ez az első lépés ahhoz, hogy végül teljesen zárt legyen? Igencsak elképzelhető, a vélemények azonban mindig meg fognak oszlani.”
„Vittem Justin Wilson koporsóját, és nem akarom, hogy ez újra megtörténjen” – emlékeztetett Webber az IndyCar-versenyző tavalyi tragédiájára, amelyet megakadályozhatott volna a halo. Ugyanakkor tisztán látja a megoldás hátrányait is: „Vigyék azt a rendszert az Eau Rouge-ba. A kilátás a sportautókból is nehéz bizonyos jellegű kanyarokból. Azt gondolom, egy alakuló folyamatot látunk, amelyben nagy szerepe van az érzelmeknek. Úgy látom, egy fél lépést már megtettünk, az egyensúlyt azonban nehéz megtalálni.”