F1
2016. április 25. hétfő, 11:08
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Williams
Öt istálló ajánlotta fel, hogy segíti az abroncsszállító Pirellit a 2017-es gumik fejlesztésében. Pat Symonds a Williamstől azt részletezte, ez milyen előnyökkel járhat a közreműködő F1-es csapatok számára.
A Pirelli nemrég engedélyt kapott arra, hogy 12 helyett 25 napot tesztelhessen a szezon folyamán, így felkészülve a 2017-es idényre, amikor is az aerodinamikai előírások mellett a gumik mérete is változik. Öt csapat ajánlotta fel 2015-ös autóját a Pirellinek, hogy módosítsák a 2017-es előírásoknak megfelelően, és gumitesztelés céljára használják fel őket: a hírek szerint a Ferrari, Mercedes, Red Bull, valamint ketten a Force India, McLaren és Williams hármasából.
A Williams műszaki igazgatója, Pat Symonds arról beszélt, milyen előnyökkel járhat, ha egy csapat az abroncsszállítónak segédkezik a jövő évre való felkészülésben: „Rengeteg gumit el fognak hozni, a kérdés pedig az lesz, melyik tetszik közülük, mi pedig rámutatunk, hogy melyik, és innen megy tovább az egész. Ez nem éppen tudományos megközelítés, de azzal, hogy neked bizonyos gumik tetszenek, más pedig másikat választott volna, a dolgok jobban fognak neked kedvezni.”
Symonds azt is kiemelte, hogyan profitálhatnak a tesztelésben részt vevő csapatoknak a 2015-ös autók átalakításából: „Ez egy olyan vállalkozás, amely kifizetődhet. Ami az autó elejét illeti, a munka nem fog kárba menni. Nem mondom azt, hogy olyan alkatrészeket fogunk gyártani, amelyek felkerülnek a jövő évi autóra, de tanulunk arról, hogyan kell majd megterveznünk. Az autó hátuljánál valójában meglehetősen könnyű a dolgunk, akárcsak az aerodinamikával, habár talán egyeztetnünk kell még Charlie Whitinggal.”
„Azt tudjuk, hogy a Pirelli kilométerenként fizet, de nem ismerjük az összes részletet” – tért ki Symonds röviden a tesztelés anyagi hátterére.