F1
2016. május 10. kedd, 11:51
Szerző: Gellérfi Gergő; Fotó: Getty Images/Red Bull Content Pool
Már hosszú ideje kezelni kellett volna a fejvédelem kérdését az F1-ben és az IndyCarban – véli Stefan Wilson, aki tavaly bátyját, hét éve pedig egy barátját vesztette el egy elrepülő alkatrész miatt.
A tavaly Poconóban egy elrepülő alkatrésztől végzetes fejsérüléseket szenvedő egykori F1-es és IndyCar-pilóta, Justin Wilson testvére, Stefan megszólalt a királykategória által bevezetni kívánt fejvédelem, valamint annak ellenzői kapcsán. A BBC-nek adott interjújában a májusi Indy 500-on bátyja tavalyi rajtszámával, a 25-össel induló brit szerint szűklátókörűségre vall a többek közt Lewis Hamilton és Bernie Ecclestone által képviselt álláspont.
„Nagyon könnyű szűklátókörűnek lenni ezekkel az elemekkel kapcsolatban, azok után viszont, amin keresztülmentem az elmúlt nyolc hónapban, meglehetősen észszerűnek tűnik” – nyilatkozta Stefan Wilson. „És hogy őszinte legyek, ez korábban kezdődött: nagyon jó barátom volt Henry Surtees, akit 2009-ben egy hasonló balesetben elveszítettünk, amikor egy darab törmelék, egészen pontosan egy alkatrész eltalálta a fejét. Szóval már hosszú évek óta foglalkoztat ez a kérdés, és úgy tűnik számomra, hogy támogatnunk kell valamiféle biztonsági technológiát.”
„Amikor a HANS-t évekkel ezelőtt bevezették, akkor is volt ellenállás, mostanra viszont nem hiszem, hogy beszállnánk nélküle egy versenyautóba. Persze kezdetben van egy kis ellenállás, de ha az emberek megszokják, normálissá válik a dolog. Ha ez azt eredményezi majd, hogy nem veszítünk el több versenyzőt, teljes szívemmel mellette állok, nem is értem, hogy lehet ellene valaki” – mondta Wilson, aki szerint az open-wheel sorozatokban már rég foglalkozni kellett volna ezzel a kérdéssel:
„Az elmúlt húsz évben ezen a területen voltak a legsebezhetőbbek a versenyzők, szerintem most mérlegelik, hogy a Ferrari halója vagy a Red Bull szélvédője a jobb, szerintem utóbbi nagyon ígéretes. Ahogy az is pozitív, hogy az IndyCar foglalkozik a törmelékekkel, miután még több rögzítőelemet alkalmaznak arra, hogy megóvják a nagy alkatrészek leszakadását.”