A címvédő alakulat pénteken kérte a szövetséget, tisztázza, pontosan milyen feltételek mellett működhet együtt a Ferrari és a jövőre debütáló amerikai alakulat. Minderre azt követően került sor, hogy az ellenfelek már egy ideje gyanakvóan néztek a felek partnerségére, melynek segítségével a vörösök megnövelhették a szélcsatorna- és CFD-használati idejét/adatforgalmát, mivel a Haasra még nem vonatkoznak az ezzel kapcsolatos szigorú szabályok.
Az FIA vasárnap, közvetlenül a szezonzáró startja előtt közölte, szigorít az együttműködés feltételeire vonatkozó szabályokon, visszamenőleg azonban nem oszt ki büntetést a Ferrari és a Haas ügyében. A Mercedes sportigazgatója örül, hogy a szövetség tisztázta az ügyet, a vörösök által – vélhetően – szerzett előnyt pedig megérdemeltnek tartja. „Ebben a sportban azzal is előnyre tehetsz szert, ha megfelelően értelmezed a szabályokat, és ha ők (a Ferrari) ezt tették, akkor meg is érdemlik azt (az előnyt)” – idézi az osztrák szakember szavait az ESPN Forma-1-es oldala.
„Nem hinném, hogy vétettek a szabályok ellen! Úgy gondolom, a Ferrari és a Haas megfelelően értelmezte a szabályokat, visszamenőleg tehát nem kérhetünk tisztázást, a jövőt illetően azonban mindenképpen a helyére szerettük volna rakni a dolgokat. Most a szükséges információk mindenki számára átláthatóak. Én személy szerint rendkívül elégedett vagyok a versenybírák döntésével, hiszen sikerült tisztázniuk a helyzetet, min pedig pont ezt akartuk elérni” – magyarázza.
Wolff végül ismét kiemelte, csapatának nem a Ferrari akadályozása, vagy besározása volt a célja, hanem a szabályok tisztázása, hiszen azok a Mercedes jövőbeli Forma-1-es programjára is hatással lehetnek, ő pedig tudni akarta mit tehetnek meg és mit nem egy partnerség során. „Mi is fontolóra vettük, hogy együttműködünk a motorpartnereinkkel, de nem voltunk biztosak abban, mit engednek meg a szabályok és mit nem, hiszen kétértelműek voltak, ezért kértük a tisztázást! Hiszen most már minden csapat számára egyértelmű a helyzet” – zárta gondolatát.