A Long Beach-i baleset következményei

image

A hétvégi futamon elkövetett szabálytalanságáért Graham Rahalt 6 versenyes felfüggesztett büntetéssel sújtották. Az Indycar pedig bejelentette, szerintük jól vizsgázott a DW12-es autó, mely úgy viselkedett a baleset folyamán, ahogy azt ők elvárták.
 
Mindenki, aki látta a hétvégi Long Beach-i fordulót, tökéletesen tisztában van azzal mi is történt Andretti és Rahal között. A balesetet követően Rahal Andrettit hibáztatta mondván a kanyart már úgysem lett volna képes bevenni, Andretti pedig Rahalt hibáztatta, mondván bevágott elé és akár meg is ölhette volna őt.
 
Rahal mentegetőzése elég gyenge lábakon állt már akkor is, ezért sejteni lehetett, hogy egy verseny utáni büntetéssel fogják honorálni akcióját. Ez a tegnapi nap folyamán meg is történt, miután a vizsgálóbizottság úgy döntött, hogy Graham Rahal okozta a balesetet, mely teljes mértékben elkerülhető lett volna. A hivatalos ok a pályán való veszélyes/közveszélyes vezetés volt. Büntetése a június 23.-i Iowai futamon fog lejárni. Mint a nevéből is kiderül, ez még nem egy tényleges büntetés, azonban ha a 6 verseny bármelyikén is hasonló szabálytalanságot követ el, nagy valószínűséggel eltiltással sújtják. Ezek után tehát még jobban oda kell figyelnie vezetési stílusára, mert még egy ilyen szabálysértést a vezetőség nem fog tolerálni. Természetesen, ha továbbra is úgy véli, hogy nem ő volt a hibás, fellebbezhet a döntés ellen.
 
A balesettel, és ez által az új autóval kapcsolatos negatív kritikákra pedig máris megérkezett az Indycar válasza. Mely talán érthető módon védi az autót, ugyanis ki ne védené a saját „gyermekét”? Szerintük az autó úgy teljesített, ahogy az meg lett tervezve. Andretti balesete 120 mérföld/órás sebességnél következett be, amikor is a levegőbe repült Graham Rahal autójának kerék a keréknek való ütközése következtében. Ez volt az új autó, és egyben az új biztonsági elemek első élesben történt tesztje, ugyanis a szezon kezdete óta ez volt az első ilyen típusú ütközés.
 
Will Philips a technológiáért felelős alelnök szerint az alacsony beesési szög, és a nagy sebességkülönbség miatt történhetett meg a baleset. Valamint hozzátette, ha ez nem a DW12-es autóval történik meg, akkor a baleset sokkal súlyosabb lett volna.
 
„A hátsó kerékvédő elem a kerék a keréknek történő ütközések számának visszaszorítására született. Képtelen megszüntetni azt.” majd hozzátette – „Mint a példa is mutatja ezúttal nem sikerült ezt megakadályozni, viszont csökkentette a baleset súlyosságát.”
 
„A verseny során többször is bebizonyosodott, hogy az új elemek teszik a dolgukat. Egy esetben volt képtelen megakadályozni a kerék a keréknek történő ütközést.”
 
Mindenki döntse el maga hogy kinek hisz. A verseny során egy olyan baleset volt, amit az új biztonsági elemnek meg kellett volna akadályoznia, ezt nem tette meg, még ilyen alacsony sebességnél sem. Ugyan Philips azt nyilatkozta, hogy a számuk visszaszorítására született nem a megszüntetésükre, de kérdem én, ha ilyen alacsony sebességnél sem működött, akkor később az ovál pályákon közel kétszer ekkora sebességnél miért lenne ez másként? Kétszer ekkora sebesség mellett kétszer ekkora erők lépnek fel, mely nagyban növeli az ilyen esetek kockázatát, nem pedig csökkenti azt. Viszont bízom abban, hogy ők sem gondolják komolyan, amit nyilatkoztak és már gondolkoznak azon, hogy is lehetne megerősíteni ezeket az elemeket.
 
Sao Paulót követően mindenki tudja, mi következik a versenynaptárban. A legendás Indy 500-as, mely talán a legjobb tesztje lehet ezen új elemek tűréshatárának. Addig még több mint egy hónap áll az Indycar rendelkezésére, mely elég idő ahhoz, hogy ténylegesen levonják a konzekvenciákat a Long Beach-i esetből. Bízzunk benne hogy Philipsnek igaza volt