1. Fernando Alonso Díaz 1981. július 29-én született a spanyolországi Oviedóban, Asztúria tartományban.
2. Édesanyja egy áruházban dolgozott, édesapját pedig szerelőként alkalmazták egy robbanószer gyárban.
3. Apja, José Luis több amatőr gokartversenyen is indult, szeretett hobbiját pedig gyermekeivel is minél hamarabb meg akarta ismertetni. Éppen ezért épített egy gokartot nyolc éves lányának, Lorenának, ő azonban nem érdeklődött a sport iránt, ellenben az akkor három éves Fernandóval…
4. Első versenyzői engedélyét 4 évesen kapta a spanyol autóklubtól.
5. Az ifjú Alonso nemcsak megszerette a gokartsportot, hanem azonnal sikeresnek is mutatkozott benne: az 1990-es évek elején és közepén három spanyol bajnoki címet nyert, második lett az Európa-bajnokságon és diadalmaskodott a juniorok világbajnokságán.
6. Versenyautóval először 1998-ban tesztelt, amikor a korábbi Forma-1-es pilóta, Adrián Campos tesztlehetőséget biztosított számára; a fiatal pilóta szinte azonos köröket futott Campos korábbi versenyzőjével, Marc Genével, nem csoda tehát, hogy a spanyol szakember szerződést kínált neki.
7. Az 1999-es évet a Forma-Nissan sorozatban töltötte (ez a Renault-világsorozat elődje), ahol nem kellett túl sokat várnia első diadalára: pályafutása második versenyét már felállhatott a dobogó legmagasabb fokára, a szezon végén pedig elhódította a bajnoki címet.
8. A fiatal spanyol az év végén tesztelhette a Minardi Forma-1-es autóját, időeredményei pedig 1,5 másodperccel jobbak voltak, mint a gyakorláson résztvevő ifjoncok eredményei. „Az első dolgom az volt, hogy szóljak a csapatvezetőnek, hogy kínáljon 10 éves szerződést ennek a srácnak, mielőtt a Forma-1 világa felfigyel rá és valaki elhappolja előlünk” – mondta később a csapat akkori sportigazgatója, Cesare Fiorio.
9. Forma-1-es debütálásakor (erre a 2001-es Ausztrál Nagydíjon került sor) a 19 éves és 218 napos Alonso volt a harmadik legfiatalabb versenyző, aki részt vehetett egy királykategóriás megmérettetésen. Ezen a listán jelenleg az ötödik helyet foglalja el.
10. 21 évesen és 236 naposan szerezte meg első rajtelsőségét (a 2003-as Maláj Nagydíjon), ezzel pedig ő lett a legfiatalabb időmérőgyőztes az F1 története során. Rekordját Vettel döntötte meg, 5 évvel később.
11. 22 évesen és 26 naposan szerezte meg első futamgyőzelmét (a 2003-as Magyar Nagydíjon), amivel minden idők legfiatalabb győztesévé vált. Ezt a rekordot 2008-ig tartotta.
12. 2005-ben megdöntötte Emerson Fittipaldi rekordját, és ő lett a Forma-1 történetének legfiatalabb világbajnoka: először 24 évesen és 59 naposan ülhetett fel a királykategória trónjára.
13. Mivel megvédte címét, 2006-ban ő lett a legfiatalabb duplázó is. Ezeket a csúcsokat azóta Sebastian Vettel tartja, ám Alonso mindkét tekintetben „dobogós” maradt: az első listán harmadik, a másodikon második.
14. Ő szerezte Spanyolország első Forma-1-es rajtelsőségét, futamgyőzelmét, világbajnoki címét, és futotta meg először a leggyorsabb kört hazája képviseltében.
15. Ő szerezte a legtöbb pontot (1778) a Forma-1 1950 óta íródó történelme során; ezen a rekordon a 2015-ös Magyar Nagydíj óta osztozik Vettellel.
16. Rubens Barrichellóval és Kimi Räikkönennel közösen ő szerezte a legtöbb harmadik helyezést (28-at) a királykategóriában.
17. Michael Schumacher és Alain Prost mögött ő a harmadik azon a listán, ami a dobogós helyezéseket számlálja. Alonso 97 alkalommal pezsgőzhetett, a Professzor 106-szor, a hétszeres világbajnok pedig 155-ször.
18. Még egy harmadik hely! Ő a harmadik azon az örökranglistán, melyen a legtöbb zsinórban szerzett dobogós helyezést számlálják. A 2005-ös török és a 2006-os kanadai futam között tizenötször látogathatott el az eredményhirdetés helyszínére. Nála jobb sorozatot csak Lewis Hamilton (16) és Vettel (19) jegyzett.
19. 2006-ban az első kilenc megmérettetésen kilenc alkalommal állhatott dobogóra, ezzel pedig Hamilton, Vettel és Nico Rosberg társaságában második az örökranglistán. A sort Schumacher vezeti tizenhéttel (2002).
20. Alonsónál csak Schumacher tudott több alkalommal pontot szerezni a királykategóriában. A német 221-szer végzett a pontzónában, a spanyol pedig (a 2015-ös Magyar Nagydíjjal bezárólag) 179-szer.
21. Imádja a kerékpársportot. Egy nap saját csapatot szeretne indítani a legnagyobb körversenyeken.
22. A labdarúgásért is rajong, gyakran részt vesz a pilóta-válogatott meccsein, kedvenc csapata pedig a Real Madrid.
23. Harmadik kedvenc hobbija a kártya; a különböző játékok mellett a kártyatrükköket is kedveli.
24. A városi legenda szerint egy diót is össze tud törni a nyakával.
25. A szintén oviedói születésű Melendi írt róla egy zeneszámot „Magic Alonso” címmel.
26. 2005-ben sporttevékenységéért megkapta az „Asztúria hercege” elnevezésű díjat. Ezt korábban olyan sportolók is átvehették már, mint Szergej Bubka, Carl Lewis, Steffi Gra és Lance Armstrong, később pedig Michael Schumacher, Rafael Nadal és Iker Casillas is a magasba emelhette.
27. Ha már szóba került a Real Madrid egykori és a Porto jelenlegi kapusa: Alonso gyakran részt vett a spanyol klasszis által rendezett jótékonysági mérkőzéseken.
28. Alonso gyűjti a vetélytársak bukósisakját; legutóbb a Force India német versenyzője, Nico Hülkenberg „ajánlotta fel” fejvédőjét a gyűjtemény bővítéséhez, pont a Magyar Nagydíj után.
29. 2015 júliusában megnyitotta kapuit a Fernando Alonso Múzeum, ami a kétszeres világbajnok pályafutását mutatja be az érdeklődőknek. A múzeum mellett egy gokartpálya is helyet kapott, ami tökéletesen megfelel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előírásainak.
30. 2006-ban feleségül vette Raquel del Rosariót, az El Sueno de Morfeo nevű spanyol zenekar énekesőjét. Kapcsolatuk 2011-ben ért véget. A kétszeres világbajnok párja jelenleg a riporterként dolgozó Lara Alvarez.
31. Nagy rajongója a japán kultúrának; érdeklik a japán képregények, de klasszikus amerikai „társaikat” is kedveli.
32. Gyermekkorában kapott egy távirányítós autót édesanyjától, az abban „helyet foglaló versenyző” sisakján pedig két nyíl volt látható; akárcsak Alonso későbbi fejvédőin.
33. Példaképeként több alkalommal is a McLaren háromszoros világbajnokát, a tragikus sorsú Ayrton Sennát nevezte meg.
34. Kedvenc Forma-1-es pályája: Spa-Francorchamps. A sors furcsa fintora, hogy Forma-1-es pályafutása során még egyetlenegy alkalommal sem diadalmaskodott ezen az aszfaltcsíkon, viszont itt szerezte első – és egyetlen – Forma-3000-es győzelmét 1999-ben.