Az Auto Motor und Sport ugyanis arról számolt be, hogy Fernando Alonsóval idén immáron második alkalommal fordult elő, hogy egy letépett sisakfólia szorult be az egyik hátsó fékhűtőjébe – mégpedig a sajátja. A kétszeres világbajnok a Spanyol Nagydíjon ugyanezen ok miatt esett ki a versenyből, ám miután a Hungaroringen bejött a biztonsági autó, s vele együtt Alonso is a boxba, a McLaren szerelőinek sikerült még az előtt eltávolítania a nemkívánatos tárgyat, hogy a fékek túlmelegedtek volna.
A csapat mérnökei szerint távolról sem puszta véletlen, hogy immáron másodszor esik meg velük ez a furcsaság. Azt gyanítják, hogy az autó extrém aerodinamikai tervezésének, a rendkívül szűkre szabott oldaldobozoknak köszönhetően a hátsó fékhűtő szinte egyenesen magába szippantja a fóliát, amikor azt a versenyző kidobja. Éppen ezért erősen gondolkodnak azon, hogy a jövőben a baj elkerülése érdekében inkább arra kérik versenyzőiket, a letépett fóliát tartsák a pilótafülkében…
A McLaren háza táján azonban nem ez jelenti az egyetlen „érdekességet”. A csapatról kiderült, Spában a szabályokat kijátszva a hétvége folyamán kétszer is motort fog cserélni két versenyzője autójában, hogy ezzel növelje az év második felében felhasználható motorkészlete számát. „Ezért csak egy büntetést kapunk. Az új motor használata miatt egyet mindenképp kaptunk volna, miért ne cseréljünk akkor már kétszer?” – tette fel a költői kérdést Éric Boullier. „A hátulnál hátrébb úgysem kerülhetünk, és ezzel egy olyan pályán vállaljuk a büntetést, amelyen amúgy sem számolhatunk olyan esélyekkel, mint Magyarországon vagy Szingapúrban.”
Mi lesz a fennmaradó módosító pontokkal?
A Honda elmondása szerint azt várja a most bevetendő erőforrásaitól, hogy azokkal elérik a Ferrari-motorok szintjét. Az Auto Motor und Sport kiemelte, mindezt még a McLaren tagjai sem igen hiszik. S Fernando Alonso is visszafogottságra int. „Nem hinném, hogy akkora javulás lesz a lóerők terén, mint amiről olvasni lehetett, de legalább jó irányba haladunk. Ez a legfontosabb” – magyarázta a kétszeres bajnok.
Ha Spában nem is, a lassabb, kanyargósabb pályákon mindazonáltal talán bizakodhatnak a wokingiak. Az említett német szaklap ugyanis megtudta, hogy a csapat már a Hungaroringen is elégedett volt autója teljesítményével. A GPS-adatokból az derült ki, hogy az időmérőt végül technikai hiba miatt idő előtt befejező Alonso a 6-os és 14-es kanyarok között ugyanolyan gyors volt, mint a kiváló formát mutató Red Bullok. Más kérdés, hogy az első kanyarokban fél másodpercet veszített egy blokkolós fékezés miatt, miután nem tudta megfelelően felmelegíteni a gumikat. Mindez azt mutatja, hogy aerodinamikai szempontból kezd magára találni a brit csapat. Spában ezt a lendületet igyekszenek megőrizni: autójukra egy új első és hátsó szárny, valamint módosított padlólemez és fordítólemezek kerülnek fel.
De mielőtt a csapat szurkolói túlzottan bizakodnának a fejlesztésekkel kapcsolatban, hozzá kell tenni, hogy a paddockban mindeközben az a hír járja, hogy a most felhasznált három módosító pont után a Honda egyelőre tanácstalan azzal kapcsolatban, mit kezdjen a megmaradt négy zsetonjával. A további fejlesztéseiket tudniillik várhatóan a megbízhatóságra hivatkozva fogják véghezvinni.