A Belga Nagydíj utolsó harmadában Sebastian Vettel foglalta el a 3. helyet, és bár Romain Grosjean egyre közelebb került a némethez, úgy tűnt, a Ferrari pilótája ott lehet a dobogón, ám az utolsó előtti körben szétrobbant autójának jobb hátsó abroncsa, így végül a pontszerzésről is lecsúszott. Räikkönen eközben hetedikként ért célba, miután a 16. pozícióból kellett felkapaszkodnia, az időmérőn ugyanis meghibásodott a Ferrari hajtóegysége.
A vörösök számára nemcsak a belga futam alakult pechesen: Magyarországon egy biztosnak tűnő második helyezést veszített el, miután elromlott Räikkönen energia-visszanyerő rendszere, nem meglepő tehát, hogy a finn több szerencsére vágyik. „Keményen próbálkozunk, és remélhetőleg egy kicsivel több szerencsénk is lesz. Jól végezzük a dolgunkat, de nem jönnek az eredmények. Ez kicsit kiábrándító, nemcsak számomra, a csapat számára is. Két problémánk is volt, és ezek mindkét autót érintették. Pénteken minden jónak tűnt, de az eredmények nem voltak erősek” – mondta.
A bajnokság most a Ferrari hazai közönsége előtt, Olaszországban folytatódik, a vörösök pedig egy továbbfejlesztett erőforrással készülnek erre a megmérettetésre, igaz a csapat vezetője nem vár komolyabb előrelépést, és a szurkolókat is türelemre inti. Mivel Monzában, a belgiumi aszfaltcsíkhoz hasonlóan a motorerő lesz a középpontban, a múlt héten pedig a Mercedes-erőforrással szerelt autók tündököltek, Räikkönen is nehéz futamra számít.
„Ha vetünk egy pillantást a Belga Nagydíj időmérőjének végeredményére, akkor láthatjuk, hogy az első tízben többnyire Mercedes-motoros versenyautók voltak, szóval van egy kis előnyük az ilyen típusú aszfaltcsíkokon. Persze, remélem, hogy legközelebb, a hazai közönségünk előtt sikeresebb hétvégét zárunk, de ezen a pályán is nagyon sok az egyenes. Nem lesz könnyű dolgunk ezek ellen az új autók ellen, de mi is bevetünk néhány újítást, és remélhetőleg ezeknek köszönhetően harcban lehetünk majd” – zárja gondolatát a mezőny egyik legtapasztaltabb pilótája.