Nagy port és komoly indulatokat kavart a Pirelli két defektje a Belga Nagydíj hétvégéjén. Nico Rosberg pénteki kerékrobbanása után vasárnap Sebastian Vettel a verseny utolsó előtti körében dobogós helyezését veszítette el a gumi ugyanilyen meghibásodása miatt – s a futamot követően cseppet sem kímélte a gumigyártót. A négyszeres világbajnok kijelentette, gondok vannak a Pirelli által készített abroncsok minőségével, s véleményével több versenyzőtársa is egyetértett.
A Pirelli elsőre a Ferrari túlzottan kockázatos egy kiállásos taktikájával indokolta a vasárnapi defektet, ám azóta mélyrehatóbb vizsgálatokat is elvégeztek a gumimaradványokon, s ennek eredményéről várhatóan csütörtökön Monzában adnak majd részletes tájékoztatást. A hírek szerint jó eséllyel külső sérüléssel fogják indokolni a történteket, az Auto Motor und Sport szerint pedig csak azért kell várni a hivatalos állásfoglalásra, mert a cég elnöke, Marco Tronchetti Provera előbb szeretett volna tárgyalni az FIA elnökével, Jean Todttal arról, szükség van-e a gumihasználatra vonatkozó szabályok és irányelvek további szigorítására.
A Pirelli már a spái baleset után újra elővette 2013-as javaslatát, s fölvetette, ha a biztonsági szempontok ezt indokolják, bevezethetik, hogy egy-egy garnitúra gumit csak a futam egy előre megszabott hányadában, azaz meghatározott mennyiségű körön keresztül lehessen használni. Az ezzel kapcsolatos egyeztetésekre szerda este került sor, hogy milyen döntés született, vélhetően hamarosan kiderül. Amennyiben lesz körszámkorlátozás, Monzában ez azt jelentené, hogy a közepes keveréket 46, a lágyat pedig 29 körön át használhatnák a versenyzők vasárnap – ezen számok azonban a hétvége folyamán még módosulhatnak.
Akár lesz ilyen szabályozás, akár nem, egyvalami már biztosnak tűnik: a gumigyártó igyekszik biztosra menni, s más területeken mindenképp szigorítani fog. A gumik biztonságos használata érdekében a Pirelli minden hétvégére pontos irányelveket szab meg a csapatok számára, melyek bizonyos korlátok közé szorítják a kerékdőlés vagy épp a guminyomás értékeit. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, ezen irányelvek most még kevésbé lesznek megengedőek, mint eddig: a kerékdőlés maximális értékét például elöl és hátul is fél fokkal, 3,5-ről 3,0-re, hátul 2,5-ről 2,0-re csökkentik, miközben a guminyomás terén még drasztikusabb lépésre szánják el magukat, s az eddig elöl és hátul is maximális 18 psi nyomásértéket elöl 23, hátul 22 psi-re emelik. Ezzel a gumik oldalfalának terhelését igyekeznek csökkenteni – más kérdés, hogy mivel így a futófelület kap majd nagyobb terhelést, e változtatás komolyabb hatással lehet a gumikopás mértékére. S nem kizárt, hogy az egyes csapatok, versenyzők teljesítményére is.