Egy korábbi megállapodás értelmében a bikásoknak a következő szezont is a Renault partnereként kell teljesíteniük, az évad végén azonban lejár a céggel kötött szerződésük, az pedig egyre valószínűbbnek tűnik, hogy nem fogják megújítani ezt a kontraktust. Az, hogy a felek kapcsolata megromlott egyértelműnek tűnik: a Red Bull már a szezonnyitó után kritikával illette partnerét az erőforrások megbízhatósági és teljesítménybeli hiányosságai miatt, a szópárbaj pedig azóta sem ért véget. Úgy tűnik, a jövőt sem közösen tervezik, a franciák ugyanis fontolóra vették a gyári szinten való visszatérést, a Red Bull pedig egyes hírek szerint kapcsolatba lépett a Mercedesszel.
A Renault sportigazgatója, Cyril Abiteboul elismeri, hogy az általuk készített erőforrások még nem tudják felvenni a versenyt a riválisok hajtóegységeivel, viszont továbbra sem ért egyet azokkal, akik szerint a gyengélkedésről csak és kizárólag cége tehet, hiszen a Red Bull sem teljesítette ígéretét, azaz nem működött együtt a franciákkal úgy, mint egy „igazi gyári alakulat”. „Elmondták, hogy mit akarnak, de valamilyen okból kifolyólag – és a magyarázatot talán nemcsak az ő oldalukon kell keresni – nem sikerült elmozdulni a nyilatkozatoktól a cselekedetekig” – mondta az ESPN Forma-1-es oldalának. „Az egy dolog, hogy kijelentjük, mostantól a Red Bull a mi csapatunk, a Renault gyári partnere, az pedig már egy másik [dolog], hogy ezt valóra váltsuk” – teszi hozzá.
„Amikor van egy gyári csapatod, mint például a Mercedesnek, akkor általában egy költségvetéssel rendelkezel. Az első döntés, amit meg kell hoznod az, hogy mennyit áldozol az erőforrásra, és mennyit a csapatra; ennek fényében kezded tanulmányozni a szabályokat, vetsz egy pillantást az összteljesítményre, és különös figyelmet fordítasz a karosszéria, az erőforrás és a pilóta egységére. Elkészíted a terveid, és összeállítod a költségvetést, amit az említett három elem között akarsz elosztani. Szerintem nem nehéz rájönni, hogy ezt az utat kell követni” – magyarázza a szakember.
A Red Bull és a Renault zsinórban négy világbajnoki címet nyert a V8-as korszakban, amikor a motorfejlesztések jóformán teljesen be voltak fagyasztva, 2014-ben viszont minden megváltozott – a felek kapcsolatában is –, hiszen a szabálymódosítások értelmében több figyelmet kellett fordítani a motorokra, és több pénzt is kellett áldozni rájuk. „Az ember megengedheti magának, hogy másképp gondolkodjon és cselekedjen, amikor a motorfejlesztés be van fagyasztva. Viszont akkor, amikor fegyverkezési verseny van, és a motorokra többet kell költeni, mint a vezetőszárnyakra, felül kell vizsgálni a kiadásokat. Való igaz, a motorok terén nem tartunk ott, ahol tartani szeretnénk, de nem hiszem, hogy ez csak és kizárólag a mi hibánk, ez az egész ugyanis ennél jóval bonyolultabb!”
„Nem akarok belemenni a sárdobálásba, de egyértelmű, hogy a kapcsolatunk a Red Bull-lal, ami hasznos volt számunkra és számukra is, már nem hasznos és nem működik. Szerintem ez összefügg azzal, hogy megváltozott a motorok fejlődése; az a kapcsolat, ami eddig volt közöttünk, és valljuk be, nem volt túlságosan bonyolult, hiszen a fejlesztések be voltak fagyasztva, már nem működőképes ebben a korszakban. Egy olyan környezetben, melyben ismét van valamiféle fegyverkezési verseny a motorokkal kapcsolatos technológiák terén, már nem tartható fenn az a szemléletmód, mely szerint az egyik oldalon van a csapat, a másikon pedig a motorpartner” – ecseteli a korábbi csapatfőnök.
„Ha hosszú ideig itt akarunk lenni a Forma-1-ben, meg kell változtatni ezt a modellt. Őszintén bevallom, azt gondoltuk, ez lehetséges lesz a Red Bull-lal, hiszen nekik is ez az érdekük és nekünk is ez az érdekünk. Tehát, ha ezt valóra tudjuk váltani a Red Bull-lal, az fantasztikus lesz, de ha nem, akkor találnunk kell egy másik utat, 2016 után pedig találni is fogunk egyet” – figyelmeztet Abiteboul, majd elmondja, a szakítás esetén hatalmas elszalasztott lehetőségként gondol majd a Red Bull-lal való együttműködésre, és annak kudarcára. „Elméletileg ez egy jó út lett volna a helyes irányba. Úgy vélem, a két márka illeszkedik egymáshoz, tehát alkalmasak a partnerségre, szóval, ha nem sikerül megtalálni az előre vezető utat, ez az egész egy hatalmas elszalasztott lehetőség lesz. Szeretnénk ellenőrzés alatt tartani a márkánkat, a technikai terveket és a teljesítményt” – zárja gondolatát.