A Talgaron, csúcsközelben

Montenegróval játszik a férfi U20-as vízilabda-válogatott a negyeddöntőben az almati világbajnokságon. A magyar csapat az elmúlt két napban amellett, hogy készült a következő megmérettetésre, kirándult a Talgar hegység egyik, 3000 méteren lévő csúcsához.

Pusztai Viola Nem telt tétlenül a két szabadnap a férfi U20-as vízilabda-válogatott tagjainak az almati világbajnokságon. Kedden kirándulni mentek, szerdán pedig készültek a Montenegró elleni negyeddöntőre.

Ezúttal a névnapos Nagy Ádám számolt be honlapunknak arról, mi újság a csapat háza táján:

A csapat a Talgar-hegyekbe kirándult Forrás: waterpolo.hu

A csapat a Talgar hegységbe kirándult  •  Forrás: waterpolo.hu

− Kihasználtuk az alkalmat, hogy a csoportmeccsek utolsó körében már nem kellett játszanunk. Kedden reggeli után elmentünk a Talgar hegyekhez, felvonóval, kétszeri átszállással, mintegy 3000 méter magasba vittek fel minket. A frissebbek még magasabbra másztak, én azok között voltam, akik csak az egyik kisebb sziklát célozták meg. Ebédre már vissza is értünk a szállodába, aztán indultunk edzeni.

Miután csütörtökön ismét éles, mi több, sorsdöntő mérkőzés vár Horkai György együttesére a nyolcaddöntőben a vb-házigazda Kazahsztánt 17-11-re legyőző Montenegró ellen, így a szerda a munkáé volt.

− Délelőtt kétszer is edzettünk, este pedig Horvátországgal kétkapuzunk, gyakoroljuk az emberelőnyös, emberhátrányos szituációkat. Sajnos, a tréningekre kijelölt uszoda elég messze van a szállodától, így többet utazunk, mint amennyi időt a medencében töltünk. A központi uszodába, ahol a meccseket rendezik, viszont gyorsan odaérünk, ha nincs forgalom.

A tizenhét éves bekk úgy véli, ha a negyeddöntőben a meccs elején el tudnak húzni Montenegrótól, akkor könnyebb összecsapás várhat rájuk. Azt is elmondta, miért:

− Kívülről úgy tűnik, a montenegróiak rengeteget veszekszenek egymással a vízben, ha valami nem alakul a terveik szerint.

Márpedig a magyar válogatott azt szeretné, ha minden úgy menne, ahogy elképzelte: első lépésként bejutna az elődöntőbe.

Lépésként a világbajnokság csúcsa felé.

FÉRFI U20-AS VILÁGBAJNOKSÁG, ALMATI
Nyolcaddöntő
Montenegró−Kazahsztán 17-11, Ausztrália−Hollandia 15-10, Spanyolország−Egyiptom 15-11, Görögország−Mexikó 17-8
Negyeddöntő (magyar idő szerint)