Alonso csak a 107%-ra hajt

 

Fernando Alonso (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Fernando Alonso (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Ez eddig nem volt túl meggyőző. És itt nem csupán az új motorral fölszerelt McLaren eddigi spái teljesítményre (legjobb pénteki helyezésük a 16. hely volt) gondolunk, de két versenyzőjük véleményére is, amit az összesen 55 rajthelyes büntetés árán autóikba szerelt hajtóegység fejlődéséről alkottak. Mint ismert, a Honda újabb három módosító pontot használt fel a nyári szünetben V6-osa továbbfejlesztésére, s főnökük, Arai Jaszuhisza a hétvége előtt kijelentette, a Ferrarival egy szintre juthatnak a mostani újításokkal.

Azt persze már a csapat is előre hangoztatta, hogy ezen fejlesztések ellenére is hiba lenne csodát várni tőlük a hétvégén, mivel a belga pálya a legkevésbé sem fekszik autójuknak. A spanyol As azonban így is már-már sokkhatás alatt közli, hogy kétszeres bajnokuk a pénteki szabadedzéseken 21 km/órával lassabb végsebességgel haladt át a leghosszabb egyenesen (Kemmel), mint a vonatkozó lista éllovasa, Max Verstappen (344 km/óra). Csak viszonyításképpen: az egész évüket tekintve eddig átlagban 13 km/órával voltak lassabbak az időmérőkön.

A képet persze több tényező is árnyalhatja. Nem tudni, a McLaren mennyire tekerte fel új motorját, mekkora leszorítóerővel autózott (erre azért vannak tippek, a Stavelot-ban például a leggyorsabbak közé tartoztak), s milyen üzemanyag-terheléssel. Spában amúgy is jelentős különbségeket eredményezhetnek ezen tényezők, amit a két Toro Rosso-versenyző tempókülönbsége is igazol: Carlos Sainz 11 km/órával maradt el csapattársától.

Az új motorról mindazonáltal egyik bajnok sem mondta ki teljes határozottsággal és lelkesedéssel, hogy igen, ez végre komoly előrelépés. „Nehéz megmondani, mennyit fejlődött a motor. Jó lenne egy napon összehasonlítani a két erőforrást, de ez lehetetlenség. A Honda próbapadja azt mutatta, hogy nagyobb az ereje, az adatok is ezt sugallják – de nem kell összehasonlítgatni, csak fejleszteni kell tovább” – mondta például nem túl meggyőzően Fernando Alonso.

Csapattársa, Jenson Button valamivel optimistább volt. „Igen, azt hiszem, kicsivel több lóerőnk van, de nem tudom még, hogy mennyivel. Még mindig tanulmányozzuk az adatokat, és itt sosem könnyű eldönteni, mekkora leszorítóerővel menjünk. Az új motor egy másfajta specifikáció, előrelépést jelent, de nem tudom, mekkorát, amíg nem nézem át az adatokat” – fogalmazott. Az „aha”-érzés azért kicsit másképpen szokott hangzani…

Alonso mindazonáltal cáfolta, hogy kétségbeesett lenne. „Realisták vagyunk, és a földön járunk. Tudjuk, hogy ez egy rendkívül nehéz hétvége lesz” – fogalmazott, utalva a motorcseréik miatt kapott rajtbüntetéseikre is.

Majd nem titkolta, mindezek után várhatóan nem is fogják túlságosan komolyan venni az időmérő edzést. „Ami a szombatot illeti, megpróbálunk a lehető legkevesebb kilométert menni, elérni a százhét százalékot, aztán visszatérni a garázsba” – fogalmazott nem túl becsvágyó céljairól…

 

Forrás: www.telesport.hu – RSS