Alonso a 2014-es év végén hagyta el a vörösöket, hogy csatlakozzon a McLarenhez, ahol csapattársaival közösen egy új projektet próbál felépíteni. A kezdés a vártnál is döcögősebb volt, hiszen az egylet eddig csupán 17 pontot gyűjtött és a kilencedik helyet foglalja el a gyártók bajnokságában. A Ferrari eközben a Mercedes első számú kihívójává vált, a spanyol klasszis azonban továbbra sem bánta meg döntését; Olaszországban ismét elmondta, miért.
„Az, hogy jól teljesítenek-e, meglehetősen relatív, hiszen attól függ, kihez hasonlítjuk őket” – mondta a monzai időmérő után, amikor a helyszínen tartózkodó újságírók megkérdezték, zavarja-e, hogy a Ferrari versenyzői a második és a harmadik helyen végeztek, míg ő csak a tizenhetedik rajtpozíciót tudta megszerezni. „Hozzánk képest természetesen nagyon jól teljesítenek, de ahhoz képest, amit az elmúlt öt évben együtt elértünk, semmit sem csinálnak jobban” – fogalmaz a kétszeres világbajnok.
„Néhány évvel ezelőtt vezettük a világbajnokságot, amikor itt voltunk Monzában. Most a harmadik helyen állnak, 100 ponttal elmaradva a Mercedestől. Gratulálok nekik, de azt hiszem, a Ferrari nem lehet boldog azzal, hogy a harmadik helyen áll, és 100 ponttal le van maradva a Mercedestől. Mi most a helyes irányba haladunk, meglátjuk, mennyi időre lesz szükségünk, hogy versenyképessé váljunk, és meglátjuk, mennyi időt töltök még el a királykategóriában” – idézi a BBC Forma-1-es oldala a harmincnégy éves sportembert.
A spanyol pilóta természetesen saját helyzetéről is beszélt, ami sokak szerint egyre kilátástalanabbá válik, hiszen a Honda továbbra is alaposan elmarad az élmezőnytől (a BBC cikke szerint legalább 100 lóerővel kevesebb áll a japánok rendelkezésére, mint a Mercedesnek), ő viszont kitart a motorgyártó és a csapat mellett. „Minden nap nyilatkozunk, és ezek annyira negatívak, hiszen kiestünk az időmérő első szakaszában. De dolgozunk! Nem tekintünk minden hétvégére lehetőségként, és nem nézzük folyamatosan az időeredményeket. Tudjuk, hogy hátul vagyunk, ami frusztráló a csapat számára, de tisztában vagyunk azzal, hogy ez egy olyan időszak, amit együtt kell átvészelnünk” – mondja.
Végül ismét igyekezett egyértelművé tenni, hogy lemaradása elsősorban a Honda-motor teljesítménybeli hiányosságának köszönhető. „Sok dolgon kell még javítanunk, viszont egy olyan pályán, ahol összesen hat kanyar van, és az adatok tanulsága szerint itt két-három tizedet veszítünk, a három másodperces hátrány többi része az egyenesekben jön össze. Az egyenesben padlógázzal megyünk és fogjuk a kormányt; sajnos itt nem tehetünk túl sokat. Hiányzik az erő, és az rendkívül fontos lenne egy olyan pályán, mint ez. Igazából nem számított bekerülünk-e a Q2-be, mert már nem lett volna gumik, szóval a taktika ismét az volt, amin Belgiumban. Megtettünk egy kört az első szakaszban, megnéztük milyen a pálya, és készültünk a holnapi futamra” – zárja gondolatát.