Button hosszú pályafutása során rengeteg különböző gumiabronccsal versenyzett már, és több –az abroncsokkal, azok tartósságával és összetételével kapcsolatos – szemléletmóddal is találkozhatott a királykategóriában. Mivel szerződése a különböző hírek szerint csak a 2016-os évadban jár le, könnyen előfordulhat, hogy hamarosan ismét egy új gumiszabállyal kell megismerkednie, a Pirelli ugyanis hajlik arra, hogy szabadabbá tegye a gumiválasztást a Forma-1-es csapatok számára.
Az alakulatok tervei szerint az olasz cég minden helyszínre négy gumikeveréket szállítana, ezek közül pedig a csapatok maguk választanák ki, melyeket akarják használni az adott pályán. Ez az elképzelés nem nyerte el a Pirelli tetszését, mivel túlságosan veszélyesnek tartották azt, a cég azonban több alkalommal is tárgyalóasztalhoz ült az alakulatokkal, a felek pedig közel kerültek egy „megfelelő megoldás kidolgozásához”. „A gumihelyzet, vagyis az, hogy lehetőségünk nyílhat arra, hogy mi magunk válasszuk ki a keverékeket, nagyon izgalmas!” – mondta Button az elképzelés kapcsán.
„Valóban izgalmasnak hangzik, de a valóságban nem lett volna ennyire izgalmas például a Magyar Nagydíj, ha használhatjuk a lágy és a szuperlágy keveréket. Az ott használt gumikeverékek között elég nagy volt a különbség ahhoz, hogy érdekes stratégiákat lássunk a versenyen. Ez lehet, hogy a pálya miatt volt egyedülálló, a versenyzés szempontjából azonban nem hiszem, hogy a szabadabb gumiválasztás ilyen jól működne” – figyelmeztet a mezőny legtapasztaltabb pilótája.
A tizenötszörös futamgyőztes azt a javaslatot is megfontolná, amivel korábbi ellenfele, Juan Pablo Montoya állt elő egy, a Nemzetközi Automobil Szövetség által rendezett fórumon. A kolumbiai szerint sokkal izgalmasabb lenne a versenyzés, ha a szövetség betiltaná a gumik és a fékek hőmérsékletét mérő szenzorok használatát. „Amikor Juan Pablo versenyzett, még nem voltak szenzorok, akkoriban ugyanis még nem használtuk ezt a technológiát. Akkor, amikor bekerülsz a Forma-1-be, még csak tanulsz az abroncsokról, keresed a határokat és magad miatt gyűjtesz tapasztalatot” – magyarázza.
„Ez nem arról szólt, hogy a csapat megmondja, mennyire nyomhatod keményen az egyik kanyarban, avagy milyen az abroncsok hőmérséklete egy másikban. Ezeket a dolgokat neked kellett érezned; én ezt szórakoztatóbbnak tartottam. Most sokkal több információ áll a rendelkezésünkre, és ezt fel is használod, amikor még újonc vagy. Viszont én úgy gondolom, ez egy olyan terület, melyen nagyon sokat lehet fejlődni, tapasztalatot gyűjthetsz, és jobb lehetsz a többieknél. Most nem ez a helyzet. Ebben kivételesen egyetértek Juan Pablóval” – zárta gondolatát Button.