A Honda továbbfejlesztett erőforrásokkal készült a Belga Nagydíjra (a gyár néhány módosító pontot is felhasznált, hogy javítson a motorok teljesítményén és megbízhatóságán), a várt előrelépés azonban egyelőre elmaradt, Alonso ugyanis csak a tizenharmadik, a technikai problémákkal küzdő Button pedig csak a tizennegyedik helyen ért célba. Persze sejtették, hogy Belgiumban nehéz dolguk lesz, a pálya ugyanis egy kicsit sem fekszik az MP4-30-asnak, ami feltehetően Monzában sem fog remekelni.
Olaszországban ugyanis szintén az erőforrásokon lesz majd a hangsúly, nem meglepő tehát, hogy a pilóták sem fűznek komolyabb reményeket a megmérettetéshez. „Remélem, nem lesznek problémáim az energia-visszanyerő rendszerrel, mint Belgiumban, hiszen ha ismét gondokkal fogok küzdeni, akkor nagyon nehéz olasz futamom lesz” – idézi Button szavait az ESPN. „Az egész csomagot tekintve, egy olyan pályán, mint a belga, rendkívül hosszú út vár még ránk. Fernando 36 másodperccel maradt el az előtte lévőtől; ez jól mutatja, hol tartunk most” – teszi hozzá.
„Monzában hasonló lesz a helyzet, szóval reméljük, hogy a megbízhatóság tényleg jobb lesz. Utána jön majd Szingapúr, ahol játékban lehetünk; abban bízunk, hogy ott jobb hétvége vár majd a csapatra” – magyarázza a 2009-es világbajnok, aki a csapat hivatalos közleményében sem tűzött ki túl komoly célokat. „Belgium kemény volt, de sokat dolgoztunk a problémák megoldásán. A kulcs az időmérős teljesítmény lesz, hiszen, ha jól szerepelünk szombaton, vasárnap harcban lehetünk. Az autó egyensúlya jó volt Spában, főleg az időmérőn, szóval Monzában is a legtöbbet akarjuk kihozni belőle, mielőtt elutazunk a tengerentúli futamokra” – fogalmaz Button.
Természetesen már a csapattárs is ezeket a tengerentúli megmérettetéseket várja (főleg a szingapúri futamot), az olaszországinak pedig ő is szerény elvárásokkal vág neki. „Kétszer nyertem Monzában – 2007-ben ráadásul a McLaren versenyzőjeként –, és mindkettő fantasztikus volt” – idézi Alonso szavait a McLaren közleménye. „Most viszont óvatosnak kell lennünk, amikor az elvárásainkról van szó, hiszen tudjuk, hogy ez a pálya nem fekszik a versenyautónknak, de ettől függetlenül most is keményen nyomjuk majd, és próbálunk mindent kihozni a csomagból” – ígéri a spanyol.
„Természetesen a hétvége során tanulni is akarunk a most használt alkatrészekről. Egy alacsony leszorítóerőt igénylő csomaggal dolgozunk majd, hogy tényleg a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a hétvégéből. Nagyon kemény lesz, az viszont előnyt jelent, hogy már Belgiumban letöltöttük az erőforrások cseréjéért járó büntetéseket, szóval most talán jobb helyzetbe kerülünk az időmérő után, és lesz esélyünk arra, hogy harcoljunk a vasárnapi futamon” – zárja gondolatait a kétszeres világbajnok, aki az előző viadal leintését követően elmondta, a nehézségek ellenére úgy érezte, ez volt pályafutása legjobb Belga Nagydíja; különösen rajtjával volt elégedett.