De mit keresett Rossi Räikkönen előtt?

Alexander Rossi (Fotó: xpbimages.com)

Alexander Rossi (Fotó: xpbimages.com)

Amikor az FIA a pályára betévedt néző miatt másodszor beküldte a biztonsági autót, a riválisukat addig hiába üldöző versenyzők újabb esélyt kaptak: a különbségek lenullázásával lehetőségük nyílt arra, hogy az újraindításnál tempóhátrányuk ellenére is támadásba lendüljenek. Egyvalaki viszont nem illett a sorba. Noha a szabályok értelmében a mezőny összegyűjtése után a lekörözött versenyzők megelőzhetik a biztonsági autót, az élete első F1-es futamán szereplő Alexander Rossi végül a Mercedes kiállásának pillanatában is Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo mögött haladt a harmadik helyen – de már körhátrányban. A valódi harmadik Kimi Räikkönennek ezzel esélye sem nyílt arra, hogy megpróbálja megszorongatni Ricciardót. A Manor ráadásul később jókora kavarodást okozott a mezőnyben, hiszen miközben a többiek sorra kerülték ki őt, egymással is csatákba bonyolódtak, s többek között ezen időszak káoszában történt Jenson Button és Pastor Maldonado ütközése is.

De hogyan kerülhetett egyáltalán Rossi ilyen helyzetbe? A futam után kiderült, valójában úgy, hogy csapata nem tudta instruálni, mivel nem sokkal korábban egyszerűen megszűnt a rádiókapcsolatuk az amerikaival. Rossi rutintalansága miatt vélhetően nem tudta pontosan, mikor is kellene elmennie Vettelék mellett, ezért végül a helyén maradt. A futamot az utolsó előtti helyen zárta, élete első versenyén máris megelőzve csapattársát, Will Stevenst.

Graeme Lowdon, a Manor sportigazgatója nem is győzte dicsérni őt – hiszen azok után, hogy a pénteki első szabadedzésen buta hibát elkövetve nekiszaladt a szalagkorlátnak, ami miatt váltót kellett cserélni az autójában, sikerült javítania, s helyt állt az év egyik legnehezebb versenyén. „Nem könnyű csak úgy bemutatkozni ebben a sportágban, mert ez nem csupán a vezetésről szól, hanem számos egyéb tényezőről is, de ő remekül helyt állt. Az első szabadedzésen volt egy kisiklása ugyan, de nem ő az első olyan versenyző, akivel ez megesik, és nem is az utolsó. Aztán viszont nagyszerű versenyt futott, különösen annak ismeretében, hogy elveszítettük vele a kapcsolatot a biztonsági autós fázis előtt” – méltatta Rossit Lowdon a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában.

Alexander Rossi (Fotó: xpbimages.com)

Alexander Rossi (Fotó: xpbimages.com)

Miután az elmúlt időszakban sok panasz érkezett az F1-ben arra, hogy a versenyzőket amolyan távvezérléssel irányítják a rádión keresztül, Rossi tehát élete első F1-es futamán máris ott találta iránymutatás nélkül. „Ezek az autók hihetetlenül bonyolultak, számos kapcsolót kell állítgatni, hogy megfelelően működtesd a motort, és minden ilyen problémát a régi módszerrel, a boxtáblák segítségével oldottunk meg” – magyarázta Lowdon. „De Alex végigjárta a szamárlétrát, szóval nem az a fajta fickó, aki elfelejtette volna, hogyan is kell használni ezeket a táblákat. Nagyon jól irányította a versenyét, mindenre odafigyelt. Eltekintve tehát az első edzésétől, igazán jó munkát végzett.”

Rossi egyébként már csak azért sem volt könnyű helyzetben a hétvégén, mert igazán fel sem tudott készülni a megmérettetésre, csapata tudniillik csak a hét elején közölte vele, hogy őt ülteti Roberto Merhi helyére. „Remekül kezelte a helyzetet” – mondta a sportigazgató. „Része a csapatunknak, jó munkát végzett, és hamarosan újra autóba ülhet. Rendkívül profi versenyző, akit korábban arra kértünk, versenyezzen, ha éppen szükségünk van rá. A Forma–1 jóval többről szól a vezetésnél, és ő nagyon profin járt el, és tisztességgel megoldotta a feladatát.”

Forrás: www.telesport.hu – RSS