Defekt után: Rosberget nem győzte meg a Pirelli magyarázata

Nico Rosberg autóját szállítják vissza a boxutcába (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Nico Rosberg autóját szállítják vissza a boxutcába (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Lezárult a Pirelli vizsgálata, melyet még a Mercedes versenyzőjének pénteki második szabadedzésen történt defektje kapcsán indított. Az olasz gumigyártól közleményben tudatta, hogy elemzéseik szerint egy külső tényező, nem pedig szerkezeti probléma vezetett a váratlan felületleváláshoz. Fölmerült annak a lehetősége, hogy Nico Rosberg törmelékre, valamilyen éles dologra futott rá, de az is, hogy a pálya valamelyik kerékvetője vágta ki jobb hátsó abroncsát.

Paul Hemberyék szerint alaptalanok a Spába vitt gumijaik miatti aggályok, ám azt a gyártó sem tudta megállapítani, pontosan mi vezetett a hibához. S mivel vannak kérdőjelek a történtek körül, Nico Rosberg nem is teljesen nyugodt a vasárnapi verseny előtt. „Az a gond, hogy nem teljesen értjük, mi történt. Vannak elméletek, de nincs valódi bizonyíték, így ez nyilván aggaszt egy kicsit. Nagyon figyelünk erre, elvégeztünk bizonyos méréseket is, hogy biztosítsuk, nem történik meg újra. Reméljük, hogy ez működni fog” – nyilatkozta a német, aki a szombati időmérőn a második rajtkockát szerezte meg.

Paul Hembery, a gumicég sportigazgatója mindeközben ismét hangsúlyozta: mivel egy, az abroncs belsejében, alaprétegében lévő zsinór jött a felszínre a defekt előtt, csakis külső behatás okozhatta a defektet. „Megnéztük a videofelvételeket, ami megmutatta, hogy ez a bizonyos összetevő elkezdett foszlani a gumiból. Ez csakis egy módon kerülhetett a felszínre: hogy kivágta valami a gumit. Ez a zsinór akadályozza meg, hogy a gumi mérete változzon a gyorsulás során. És ha nincs a helyén, akkor a gumi hol nagyobb, hol kisebb lesz – ez okozta a defektet” – magyarázta a brit szakember.

Majd hozzátette, nemcsak Paddy Lowe, még ő maga sem látott hasonló módon előállt felületleválást az F1-ben. „Ilyet korábban még sosem láthattunk itt. Szóval ez biztosan csak egy kivétel. Sokan igen régóta itt vannak már a paddockban, és szerintem mindannyian vakarják a fejüket, hogy láttak-e már hasonlót. Ez rendkívül ritka módja a gumihibának” – magyarázta.

Az is fölvetődött, hogy talán az autó bizonyos részei is okozhattak apró sérülést a gumin, amely aztán a terhelés során komolyabbá vált. Hembery elmondása szerint korábban volt már példa hasonlóra – a Mercedes esetében azonban mindez kizárható. „Ebben az esetben nem gondolnám, hogy így volt. Paddy Lowe ezt teljességgel kizárta.”

„Ellenőriztük a rázóköveket is, de semmi rendkívülit nem találtunk. Ilyen dolgokat azonban sosem zárhatsz ki teljesen. A legjobb példa erre, hogy két éve ugyanitt volt egy defektünk. Láttuk a nagy lyukat a gumin. Szerencsések voltunk, mert megtaláltuk a padlólemez darabjait a pályán, ami pont illett ebbe a lyukba. Így könnyen meg tudtuk határozni az okokat. Viszont nem mindig vagyunk ilyen szerencsések. Manapság nem mindig vagyunk képesek megtalálni az okokat egy hét kilométer hosszú pályán, ahol nagyon sok minden megtörténhet. Szóval most ez a balszerencsésebb változat. De a mi szempontunkból pozitívum, hogy nem kell aggódnunk a becsületünkért” – nyugtatgatta a résztvevőket a szakember.

Forrás: www.telesport.hu – RSS