Dragaccsal a Nitro Olimpián!

Dragaccsal a Nitro Olimpián!

Íme egy Magyarországon egyedüli épített gyorsulási autó a Dragacs pilótájával Kohári Zoltánnal készített riportom a németországi verseny előtt.

2013 Augusztus 9-11 között Hockenheim-ben kerül megrendezésre a Drag Racing – Nitro Olimpia vagy más néven Európa Bajnokság.

Ezen a Dragaccsal egyedüli magyarként indulsz a Hockenheim-i Nitro Olimpián, hogy is kerültél az indulók közzé

– Dragacs, ez jó! Lassan kezdik megszokni az emberek az általam kitalált mozaik nevet, milyen unalmas lenne, ha Chevrolet Camaro Z 28-nak hívnánk.

Igen egyedüli Magyarként indulok, olyannyira, hogy eddig Magyar ember autóval még nem jutott el Európa bajnokságra ( Motorral ez már többeknek sikerült ).

Nagyon egyszerű arra is a válasz, hogy is kerültem az indulók közé, olyan mint a főzés.

Vegyél egy nagyon jó és gyors kocsit, majd fűszerezd meg egy jó sofőrrel, adjál hozzá rengeteg akaratot és pénzt, szórd meg a tetejét olyan barátokkal és segítőkkel, akik önzetlenül tudnak segíteni, finomabb lenne, ha bele tudnánk keverni szponzorokat, de anélkül is fogyasztható a képlet és már is ott vagy a nevezők között

Milyen kategóriában indulsz és hányan lesztek benne?

– Competition Eleminator kategóriában indulok, ez az egyik kategória ahol kitolhatod a szemét az autónak, itt szinte minden megengedett, ami a gyorsulást elősegíti.

Már végleges a nevezési lista és ebben a kategóriában 10 darab olyan gyors vagy gyorsabb autó van mint az enyém, köztük csőrös Dragok is.

Német, Svájci, Francia, Holland és Magyar versenyzővel. Nem lesz könnyű dolgom, mert ezek a fiúk nem először vannak ilyen helyen, megnéztem az eddigi pályafutásukat és van olyan aki 10 éve jár Európa Bajnokságokra, de a leg ,,amatőrebb” is öt éve ott van a versenyeken. Szeretném tisztes helytállással megmutatni, hogy itt Európa keleti felén is vannak tökös, gyors versenyzők.

Erre a versenyre miképp kell felkészíteni a Dragacsot?

– Pont ugyan úgy mint eddig bármelyik versenyre, csak sokkal jobban oda kell figyelni mindenre, hiszen 4 napot kint töltünk az otthonunktól 1000 kilométerre, és ha valami nincs, vagy elfogy vagy akár egy speciális kulcs hiányzik akkor megáll a versenyzésünk, és minden hiába való az eddig befektetett energiából.

Három hete készülünk erre a versenyre és még az utolsó napokban is fogunk az autón dolgozni.

Pár szám ami talán a laikus embernek is mond valamit, 400 liter üzemanyagot és 100 liter motorolajat kell kivinnünk erre a versenyre. Rengeteg pótalkatrészt, szíjakat, tömítéseket és még nagyon sok mindent.

Mesélnél a Hockenheim-i pálya tulajdonságairól:

– Ez a pálya Drag versenyek szempontjából egy Kánaán, mindennel rendelkezik, ami egy jó Drag pályát jellemez, megfelelő a biztonság 402 méteren kezelt aszfalt van, ami a tapadást segíti, elő van elég fékező zóna és a végén biztonsági sáv. Ezeken a versenyeken 50-60 ezer néző szokott lenni, 180-200 csapat küzd egymással. Mi mást mondhatnék, ha ezen a pályán versenyzel akkor már jegyeznek a sportágban.

Ha jól tudom egy több száz lóerős szörnyeteg pilótaülésében küzdesz majd az idő és a sporttársak ellen. Bemutatnád a szörnyeteget a portálolvasóknak?

– Azzal kezdeném, hogy a Dragacs (Z 28 Camaro) nem több száz lóerős, hanem 2000 lóerő felett van a gép, és ehhez hozzá jön az a 2400 Nm nyomaték ami még kamionokban is ritka. Az autó egy Pro Mod kategóriás, Amerikában készült csővázra épített autó. A téli fejlesztésnek köszönhetően az autó teljes burkolata 4 réteg szénszálból készült és így a kaszni súlya 35 kilogrammot nem haladja meg. Az autó egyébként velem együtt 1205 kilót nyom.

Pár technikai adat az autóról:

– Súly:  1205 kiló  2100 Lóerő 2400Nm nyomaték

Motor: Pat Musi (Camp Stanley tuned) 526 C.I. Blown & Injected Motor Dart Big M Block

Gyújtás: MSD 7730 – Power Grid System

Gyertya: NGK Racing

Kijelző Adatrögzítő : DAS 2 és PL1

Kipufogó: 8 rozsdamentes cső

Váltó: Power Glide 2 sebességes

Kompresszor : 14-71 Little field

Kardántengely: Strange crome-moly

Féltengely :40 bordás  Pro Race féltengely, Ultra Spool fix diferenciál , Motive acél áttétel.

Difi: Ford 9″/9.5″ Strange Ultra Case Aluminium közép rész 3.89:1 áttéte

Hátsó gumi: 34.5/17.0-16

Első gumi: 25.0/5.0-15

Első futómű Strange McPherson

Hátsó futómű: 4 lengőkaros

Kaszni: 4rétegű szénszál (Carbon) 35 kg

Üzemanyag tank:55 literes

Gyorsulás: 0-100 ig 1 másodperc körül 0-200 ig 4 másodperc körül

Max sebesség: 365 Km / h

Fogyasztás 10 méterenként egy liter azaz 100km / 10.000 liter lenne

 

Szurkoljunk közösen Kohári Zolinak!

 

– Hajósi Miklós –

www.hajoka.hu

A cikk folytatódik..! kattintson ide!