Túraautó
2015. október 18. vasárnap, 12:52
Szerző: Balogh Tamás; Fotó: DTM Media
Gary Paffett elsőségével ért véget a DTM idei szezonjának utolsó kvalifikációja Hockenheimben: a Mercedes brit versenyzője csupán századokkal utasította maga mögé az Audi trióját.
Vasárnap késő délelőtt került sor a Német Túraautó Bajnokság 2015-ös idényének utolsó időmérő edzésére Hockenheimben. A rajtelsőséget Gary Paffett szerezte meg: a 2005-ös bajnok legutóbb 2012-ben a Norisringen tudott az élen zárni egy kvalifikációt, azaz bő három esztendő elteltével rajtolhat majd a pole-ból a brit pilóta. A Mercedes versenyzőjének elsősége emellett azt is jelenti, hogy az évad 18 versenynapján összesen 14 különböző pilóta tudott pole pozíciót szerezni!

Paffett sikere azonban nem sokon múlott: csupán 38 ezreddel múlta felül Jamie Greent, akit további két Audi követett Mattias Ekström, Miguel Molina sorrendben. A bmw-sek közül Maxime Martin bizonyult a legjobbnak a maga ötödik helyével, majd jött Tambay, Müller és Scheider, az első tízbe pedig Götz és Farfus fért még be – a brazil lemaradása is alig három tized volt az éllovashoz képest!
Pocsék időmérőt teljesített a szombaton bajnokká koronázott, ma pedig a születésnapját ünneplő Pascal Wehrlein: a Mercedes Formula-1-be vágyó fiatal tehetsége csupán a 17. rajthelyet szerezte meg a vasárnapi második futamra. A szezon utolsó versenye a tervek szerint 15 óra 15 perckor rajtol.
A vasárnapi időmérő végeredménye:
| 1. | Gary Paffett | ART | Mercedes | 1m32.645s | – |
| 2. | Jamie Green | Rosberg | Audi | 1m32.683s | 0.038s |
| 3. | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 1m32.729s | 0.084s |
| 4. | Miguel Molina | Abt | Audi | 1m32.746s | 0.101s |
| 5. | Maxime Martin | RMG | BMW | 1m32.826s | 0.181s |
| 6. | Adrien Tambay | Abt | Audi | 1m32.845s | 0.200s |
| 7. | Nico Muller | Rosberg | Audi | 1m32.861s | 0.216s |
| 8. | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 1m32.936s | 0.291s |
| 9. | Maximilian Gotz | Mucke | Mercedes | 1m32.958s | 0.313s |
| 10. | Augusto Farfus | RBM | BMW | 1m32.976s | 0.331s |
| 11. | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 1m32.991s | 0.346s |
| 12. | Tom Blomqvist | RBM | BMW | 1m33.056s | 0.411s |
| 13. | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 1m33.064s | 0.419s |
| 14. | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 1m33.093s | 0.448s |
| 15. | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 1m33.096s | 0.451s |
| 16. | Marco Wittmann | RMG | BMW | 1m33.098s | 0.453s |
| 17. | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 1m33.120s | 0.475s |
| 18. | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 1m33.163s | 0.518s |
| 19. | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 1m33.223s | 0.578s |
| 20. | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 1m33.255s | 0.610s |
| 21. | Timo Glock | MTEK | BMW | 1m33.481s | 0.836s |
| 22. | Lucas Auer | ART | Mercedes | 1m33.549s | 0.904s |
| 23. | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | 1m33.639s | 0.994s |
| 24. | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 1m33.801s | 1.156s |
