A francia sportvezető, aki a Toyota Forma-1-es alakulatának egyik fontos technikai szakembere volt, napjainkban pedig a gyár spotautó-projektjét vezeti, úgy véli, a királykategória jelenlegi rossz megítéléséhez nagyban hozzájárulnak a pilótáktól érkező negatív vélemények. A versenyzők egy része valóban gyakran panaszkodik arra, hogy már nem élvezni annyira a vezetést, mint néhány évvel korábban, amikor az autókat valamivel nehezebb volt kordában tartani.
„Szerintem a Forma-1 iránti érdeklődés csökkenése összefügg azzal, hogy jelenleg maguk a pilóták sem szerelmesek a géposztályba” – idézi szavait a Motorsport. „A legtöbb pilóta nem ad hangot annak, mekkora élmény egy ilyen autó volánja mögött ülni. Legalábbis én így érzem. A versenyzők érdektelensége pedig felerősíti a szurkolók érdektelenségét. Abban az esetben, ha az új szabályok okán a versenyzők szórakoztatóbbnak találják majd a vezetést, akkor ez a megszólalásaikon is látszódni fog, ez pedig megfordíthatja a dolgok menetét” – magyarázza.
Vasselon a Hosszútávú Sportautó-világbajnokság (WEC) hozza fel ellenpéldaként, ami egyre nagyobb népszerűségnek örvend a szurkolók és a pilóták körében. „Azok a Forma-1-es pilóták, akik eljönnek a megbízhatósági versenyekre, mind elmondják, mennyire nagyszerűek ezek az autók, és azt, hogy ezekben végig nyomhatják a gázt. Ez pont az ellentéte annak, amit a Forma-1-ben kell csinálniuk. Ezért gondolom úgy, hogy a Forma-1 iránti érdektelenség a pilóták véleményéből fakad. Nekem is megdöbbentő volt ráébredni, hogy a Forma-1-es pilóták és sportautós kollégáik nem ugyanazokat az érzéseket fejezik ki, amikor a versenyzés élvezetéről van szó” – fogalmaz a tapasztalt szakember.
A jelenlegi tervek szerint 2017-ben a jelenleginél szélesebb autókat küldenek majd pályára, továbbfejlesztett aerodinamikával, a vezetők ugyanis szeretnék gyorsabbá tenni a kategóriát – Vasselon szerint ez drámai fordulat a korábbi években látottakhoz képest. „Ezek az új szabályok szinte teljesen ellentétes irányt képviselnek a 2000-es évek végén bevezetettekkel szemben, akkoriban ugyanis lassabbá akarták tenni az autókat, és növelni akarták az előzések számát. Úgy tűnik, a jelenlegi vezetőség más irányba halad. A kihívás ösztönzőnek tűnik! Nem ismerem a részleteket, de szó volt az aerodinamika és a gumiabroncsok fejlesztéséről is. A köridők sokkal jobbak lesznek, ebben biztos vagyok” – zárja gondolatát a francia, aki korábban Michelinnek is dolgozott.