A sport vezetői a Brit Nagydíj után döntötték el, hogy visszább szorítják a vezetést segítő technológiák használatát, hiszen sokkal nagyobb szerepet akarnak szánni a versenyzőknek. Az első komolyabb szabályváltoztatás már a nyári szünet utáni belga viadalon életbe lép; az új irányelvek értelmében a pilóták a bokszutca megnyitását követően már nem változtathatnak a kuplung fogáspontján, egészen a rajtprocedúra kezdetéig, néhány beállítás használatát pedig egyszerűen megtiltják.
Mióta hivatalossá vált, hogy a módosítások szinte azonnali hatállyal életbe lépnek, számtalan különböző vélemény látott már napvilágot; miközben Lewis Hamilton szerint a startok kaotikussá válhatnak, Valtteri Bottas, vagy Max Verstappen egy kicsit sem aggódik az újítások miatt. Eközben a mérnököket az zavarja leginkább, hogy a folytatásban is a korábbi szabályokhoz kifejlesztett technológiát kell használniuk, ami adott esetben műszaki hibákhoz vezethet. A Sauber brazil újoncát pedig az, hogy a szimulátor hiányában csapata nem bírt jól felkészülni a változásokra.
„Ez [hogy nincs szimulátorunk] egy negatív tényező, ezzel pedig a csapat is tisztában van” – mondta Nasr az Autosportnak. „Az csak jó lehet egy pilóta számára, ha megfelelően felkészül egy versenyhétvégére; kipróbálja a technikát, az íveket, a féktávokat. A szimulátorban rengeteget gyakorolhatsz egy hétvége előtt, szóval egyértelmű, hogy az eszköz nélkül nehezebb megtanulni egy új pályát. Persze mindezt különböző megoldásokkal próbáljuk pótolni. Több videót is megnéztünk például, hogy megpróbáljuk fejben összerakni a dolgokat. Persze, addig, amíg vannak szabadedzések, olyan sokat azért nem árt nekünk ez az egész” – teszi hozzá a fiatal brazil.
„Viszont én továbbra is úgy érzem, a szimulátor a legjobb módja annak, hogy pótoljuk az elveszített időt, ráadásul most új szabályok érkeznek, melyek a kuplunghasználattal kapcsolatos, szóval ez is olyasvalami, amit ki lehet próbálni a szimulátorban. Magyarországon már kipróbáltunk néhány procedúrát; úgy tűnik, nehéz lesz tökéletesen elrajtolni a sok információ nélkül, de a helyzet a többiek számára is adott lesz. A legfontosabb most is a következetesség, ez a jelszavunk! Könnyebb elszúrni valamit, mint tökéletesen végrehajtani, szóval, amíg van egy irány, addig jó, de örülnék, ha lenne egy szimulátorunk, ahol kipróbálhatnánk ezeket a dolgokat” – zárja gondolatát.
A csapat technikai igazgatója, Mark Smith eközben megerősítette, a szimulátor egy olyan eszköz, ami előkelő helyet foglal el a svájciak kívánságlistáján. „Való igaz, a szimulátor rajta van ezen a listán, de nagyon óvatosnak kell lennünk, amikor a kívánságlistáról beszélünk. A tervezés, a fejlesztés és az elemzés nagy része a virtuális világban történik, egy szimulátor pedig hasznos lehet, amikor ezt akarjuk ötvözni a valósággal. Igen, szeretnénk egyet, az átmeneti időszakban pedig van lehetőségünk arra, hogy egy meglévőben dolgozzuk, egy F1-es alakulattal, vagy egy F1-en kívülivel!” – nyilatkozta.