Túraautó
2015. szeptember 13. vasárnap, 12:04
Szerző: Dezső Attila, Fotó: DTM
Az oscherslebeni hétvége második versenyén Augusto Farfus rajtolhat az első helyről, Pascal Wehrlein pedig tovább növelheti pontelőnyét a harmadik pozícióból, Ekström ugyanis csak a 18. lett.
Ha csak néhány paraszthajszállal is, de szorosabban alakult az oscherslebeni DTM-forduló második időmérő edzése, már ami a gyártók versenyét illetti. A szombati kvalifikációval szemben a BMW ezúttal nem az első öt, hanem „csak” az első két rajthelyet sajátította ki, Augusto Farfus-Tom Blomqvist sorrendben. A Mercedes legjobbja – ahogyan tegnap is – nem meglepő módon Pascal Wehrlein lett, aki az első futam után átvette a bajnokság vezetését, és előnyét tovább növelhet délután, hiszen legfőbb riválisa ismét a vert mezőnyben, a 18. helyen végzett.
Ami azt illeti, Ekström természetesen nem volt boldog a 18. pozícióval. „Mindent megpróbáltunk, de nagyon szoros volt” – idézte a Motorsport.com a svéd pilótát. „Ha nem tudjuk megütni a lécet egy ilyen nehéz autóval, akkor ez történik. Most megpróbálunk mindent kihozni a versenyből, sok munkánk van délutánra.”
Az Audik egyszerűen nem tudták felvenni a versenyt a másik két rivális gyártóval, a rajtsorrenden végigböngészve először a kilencedik helyen találunk négykarikás autót, Miguel Molinával a volánnál. A szombati napot elejétől a végéig uraló Timo Glock ezúttal a hetedik helyre volt jó, ami még mindig jobb, mint az éves átlaga. Az első verseny dobogósai közül Antonio Felix da Costa végzett a legelőkelőbb, negyedik pozícióban, az akkor második helyen záró Bruno Spengler pedig a 10. helyről várhatja a piros lámpák kialvását.
A DTM második oscherslebeni futamának rajtsorrendje: