Ferrari: Jobb autót kell adnunk a pilótáinknak

image

A Ferrari csapat technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy jövőre sokkal jobb autót kell adniuk Fernando Alonsónak és Felipe Massának, ha azt akarják, hogy a pilótáik a győzelem reményében álljanak rajthoz a futamokon.

A csapat ennek érdekében pedig gőzerővel dolgozik az új, innovatívabb 2012-es autón. „Az új autóval kapcsolatban remélhetőleg minden elkészül az első tesztre, így a harmadik teszten már fejlesztések is felkerülhetnek majd rá, mert nekünk jövőre jobb autót kell adnunk a pilótáinknak. Úgy gondolom, hogy sokat tanultunk az idei évből. Amikor a csapathoz csatlakoztam egyes területek nagyon jól működtek, mások azonban nem, így most azokra a területekre koncentrálunk, ahol fejlődnünk kell. Elvégeztünk néhány változtatást az aerodinamikai osztályunkon, és úgy gondolom, hogy most ott hatékonyabb és kreatívabb munka folyik. De természetesen addig nem tudhatjuk pontosan, hogy milyen jó munkát végeztünk, amíg az autó majd Melbourne-ben pályára nem lép.”
 
A Ferrarinál a kulcsszó továbbra is a kockázatvállalás. „Fontos, hogy olyan munkakörnyezetet teremtsünk, ahol az emberek félelmek nélkül több kockázatott készek vállalni. Az F1-es autónak ugyanis gyorsnak kell lennie, ezért mindenben el kell menni a határig, ha túl konzervatív vagy, akkor lassú is leszel. Ezért a határokat kell feszegetnünk, a kockázatvállalás pedig a köridőkben fog kifizetődni, persze azért nem vagyunk hajlandóak örültségeket bevállalni. Most azonban nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a szervezeti struktúránk működik. Van még néhány kisebb terület, ahol meg kell oldanunk a problémáinkat, de most a Ferrarinál mindenki keményen és csapatban dolgozik, és ha ez a jövőben is így lesz, akkor jó formában kell lennünk.”
 
Az idei Ferrari 150 Italia nem a csapat legjobban sikerült versenyautója volt, hiszen Fernando Alonso csak egy futamgyőzelmet és 10 dobogós helyezést tudott vele szerezni, míg Felipe Massa a Brazil Nagydíj előtt még egyszer sem állt fel vele a dobogóra, és ha ez Brazíliában sem sikerül neki, akkor 1992, azaz Ivan Capelli óta ő lesz a Ferrari egyetlen olyan pilótája, aki egyetlen egy dobogós helyezést sem tudott szerezni egy szezonban.

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.