Figyelmeztette pilótáit a Lotus

Romain Grosjean (Fotó: xpbimages.com)

Romain Grosjean (Fotó: xpbimages.com)

Monzában Romain Grosjean és Pastor Maldonado is belekeveredett a start utáni csetepatéba: a Sauber svéd versenyzője, Marcus Ericsson a célegyenesben nekikoccant Grosjean autójának, aki eltalálta Nico Hülkenberg Force Indiáját, ami pár pillanattal később Maldonado versenygépével ért össze. A venezuelai a kör végén azonnal visszatért a garázsba, autóját azonban nem bírták megjavítani, a belga futam után tehát Olaszországban sem tudott kettőnél több kört teljesíteni.

Grosjean folytatta a versenyt, a második körben viszont ő is feladta a küzdelmet, miután az ütközés hatására meghibásodott az autó hátsó felfüggesztése. A csapat számára nem először volt balszerencsés a verseny startja, hiszen versenyzői Ausztráliában és Nagy-Britanniában sem jutottak el a második körig, igaz, többnyire rajtuk kívül álló okokból. Az olaszországi kettős kiesést látva nem meglepő, hogy az Autosport munkatársa a szingapúri viadal előtt megkérdezte az egylet helyettes csapatvezetőjét, változtat-e az alakulat a rajttal és az első körökkel kapcsolatos hozzáállásán.

„Természetesen igen” – válaszolta Gastaldi. „Nem hibáztathatjuk a versenyzőket azért, mert az első pillanattól kezdve mindent ki akarnak hozni a lehetőségeikből, viszont ezen még dolgoznunk kell. Talán konzervatívabbnak kellene lennünk az első kanyarban. Óvatosabbnak kell lennünk! Erről mindenkivel beszélni fogunk, aki érintett a versenystratégia kidolgozásában; mint például Nick Chester, Alan Permane és maguk a pilóták. Együtt kell kitalálnunk a megoldást” – mondja.

A kettős kiesés különösen fájó volt a csapat számára, hiszen a pálya feküdt versenygépüknek, jó esélyük nyílt tehát a pontszerzésre, végül azonban első számú ellenfelük, a Force India is lehagyta őket, azaz megszerezte a hőn áhított ötödik pozíciót. „Az időmérőnk fantasztikus volt, szóval ez az egész csalódást keltő és frusztráló volt a csapat számára a gyárban és a pályán végzett erőfeszítések után. Az autónk jó, és ha egy jó autót adsz a pilótáknak, ők teljesítenek, ám ezeket az incidenseket senki sem láthatja előre. Versenybalesetek voltak. Senki sem akarja megtapasztalni őket, de mindenki tudja, megtörténnek. Véletlen volt. Senkit sem hibáztathatunk!” – zárta gondolatát Gastaldi.

Forrás: www.telesport.hu – RSS