
Pályafutása tizenkettedik, idei ötödik győzelmét szerezte Finnországban a Volkswagen Motorsport színeiben Sebastien Ogier. A franciák ásza a második nap délutánján alapozta meg a végső sikert, amikor több mint fél perces előnyre tett szert üldözőivel szemben. A verseny utolsó napján ezzel az előnnyel sáfárkodott, de még így is sikerült rekordidőt autóznia a legendás Ouninpohja (15:08,9 másodperc/33,01 km = 130km/h átlag) gyorsasági szakaszon. Ogier életében először tudott győzni Finnországban, így egy nagy vágyát váltotta valóra. Loebbel ellentétben ő nagyon szereti a finn pályákat és szeret itt versenyezni.
A második helyért hatalmas csata zajlott két Qatar World Rally Team pilóta között. Ostberg és Neuville másodpercekre autóztak egymástól a verseny elejétől kezdve egészen az utolsó előtti gyorsasági szakaszig (Ouninpohja 2), ahol Ostberg hibázott, lecsúszott az útról és húsz másodperccel rosszabb időt autózott csapattársánál. Neuville ennek ellenére nem dőlt hátra és megnyerte az utolsó gyorsot (Painaa 2 – Power Stage), begyűjtve ezzel a három plusz pontot is. Mindenképpen a belga parádés szereplése a legnagyobb meglepetés az idei versenyen. Neuville az első napot az élen zárta, végül pedig megszerezte a második helyet, megismételve az előző futamon (Szardínia Rali) elért eredményét, amely egyben pályafutása legjobbja is. Mads Ostbergnek nem volt könnyű versenye, de mindenképpen elégedett lehet a harmadik hellyel.
Hirvonen negyedikként zárt, így megismétlődtek a 2003-as események, amikor egyetlen finn pilóta sem fért fel hazai versenyén a dobogóra. Ilyenre sem 2003 előtt, sem pedig utána nem került sor, a finn szurkolók tehát okkal morgolódnak. Remek versenye volt Kris Meeke-nek, aki Al-Qassimi helyére ugrott be a harmadik gyári autóba és Hirvonen mögött az ötödik helyet birtokolta, de a Power Stage-en felborította a DS3 WRC-t és végül nem ért célba. Meeke hosszú kihagyás után kapott ismét lehetőséget a WRC-ben – legutóbb a 2011-es Brit Ralin egy Minivel lett negyedik – és érezni lehetett, hogy nagyon rápörgött erre a versenyre. Fantasztikus időket autózott, a látottak alapján mindenképpen helye lenne a világbajnokságon, reméljük, ezt a Hyundai Motorsport illetékesei is így gondolják.
A WRC2-ben Jari Ketomaa-ról szólt az idei verseny. A finn az első naptól kezdve vezette a kategóriát és akkora előnyt épített fel, hogy az utolsó napon semmit sem kockáztatva kocogott célba. Ketomaa sikere egyben a Fiesta R5 első sikere is volt a világbajnokságon, ráadásul abszolút hetedik helyének köszönhetően a legnagyobb kategóriában is pontokat szerzett.
Kubica ennek ellenére a WRC2-ben második lett, abszolútban pedig kilencedik
A Rally Finland végeredménye ITT
A Rally Finland végeredménye WRC2 ITT
A Rally Finland végeredménye WRC3 ITT
A Rally Finland végeredménye Junior WRC ITT
A világbajnokság állása a 8/12 után ITT