A hírek szerint az FIA úgy tájékoztatta a csapatokat, hogy a 2012-es szezonban a kipufogó-diffúzor rendszer betiltásával és az új függőleges kipufogó rendszerek előírásával párhuzamosan semmiféle egzotikus motorvezérlési karakterisztikát sem lesz hajlandó megengedni.
Többen, így a Mercedes GP csapatvezetője, Ross Brawn is jelezték már, hogy nem érzik úgy, hogy a 2012-ben a kipufogórendszerrel kapcsolatban életbelépő új szabályok, így a kipufogó nyílásnak a motorborításra való helyezése maradéktalanul elérik majd a céljukat és száműzik a kipufogó-diffúzor rendszereket a Formula-1-ből. A csapatok ugyanis ezen rendszerek működtetésére a motorirányítást használták, így a motorok akkor is ontották a forró kipufogógázokat a kipufogó rendszerbe, amikor a pilóta éppen nem nyomta a gázpedált. Némely csapat, így a Renault motorokat használó Red Bull és Lotus Renault GP az idei szezonban ezt megbízhatósági okokkal is magyarázta, ez azonban nem csak a kipufogó szelepeknek tett jót, hanem az autók a kanyarban is sokak langyobb sebességet érhettek el köszönhetően annak, hogy a kipufogó-diffúzor rendszerük még ilyenkor is csúcsra járatva működött. Szakértők szerint ezáltal az autók leszorító ereje 20%-al is növekedhetett, így a kipufogó-diffúzor rendszerek még a 2011-ben betiltott dupla-diffúzoroknál is hatékonyabbak voltak.
Az FIA azonban jövőre végképp be akarja zárni ezt a kiskaput, ezért úgy tájékoztatta a csapatokat, hogy 2012-ben semmiféle egzotikus motorirányítást sem fog eltűrni, és Charlie Whiting már azt is közölte a csapatok technikai igazgatóival, hogy az ECU új szoftvere 2012-ben nagyon szigorú határértékeket fog tartalmazni ezen a területen. Az FIA reményei szerint ezzel elérik azt, hogy a motorból csak valóban akkor távozzanak égéstermékek, amikor a fojtószelep nyitva van.