Forma-1 – Mark Webber: Korlátozni kellene a DRS használatát

image

Biztonsági okokból a DRS használatát korlátozni kellene a szabadedzéseken és az időmérő edzésen. Ez a véleménye a Red Bull pilótájának, Mark Webbernek, aki hozzátette, a boxutcában szinten minden pilóta egyetért ezzel.

A DRS 2011 elején került bevezetésre, azzal a céllal, hogy a pilótáknak könnyebb legyen előzni. A rendszer nyitja és zárja az autó hátsó vezetőszárnyának felső lapját – csökkentve a leszorítóerőt, mely magasabb egyenesbeli sebesség elérését teszi lehetővé. Ezt a rendszert a futamokon az előre kijelölt zónában lehet használni. Azonban az időmérő edzésen és a három szabadedzésen a pálya bármely részén aktiválható a rendszer.
 
"Volt néhány baleset, amikor a pilóták azért csúsztak ki, mert átlépték a DRS használatának határát" – közölte Webber, hivatkozva Adrian Sutil balesetére, mely az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén történt. A Force India pilótája a pálya utolsó kanyarjában pördült meg. – "A pilóták majdnem egyhangúan támogatják, hogy korlátozni kellene a rendszer használatát a versenyen kívül is. Nehéz jól cselekedni és biztos vagyok benne, az idei évben összegyűjtött információk alapján sokkal jobb lesz a jövő év. A DRS vitás kérdés, nemcsak azért, mert sok függ tőle. Néhányan szeretnék látni, amint az autók előzik és visszaelőzik egymást – az amerikai NASCAR erre szakosodott. De néhányak, akik a Formula-1 szűziességét nézik – mint én – az előzést többre tartják ennél."
 
Jelenleg a DRS-re vonatkozó szabály szerint a rendszert csak száraz versenyen, a futam rajtját, vagy a biztonsági autó kiállását követő harmadik körtől lehet használni. Az üldöző versenyző akkor aktiválhatja a rendszert, amikor a mérési pontnál egy másodpercre, vagy ennél közelebb kerül ellenfeléhez.