Grosjean egy évet lehúz a Haasnál, majd irány a Ferrari?

Romain Grosjean (Fotó: Charniaux / XPB Images)

Romain Grosjean (Fotó: Charniaux / XPB Images)

Grosjean a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtöki sajtótájékoztatóján egyértelművé tette, már meghozta döntését, fejében pedig minden tiszta a következető szezont illetően, azt azonban nem árulta el, hol folytatja pályafutását. Mivel a Lotus és a Renault háza táján továbbra is nagy a bizonytalanság, több forrás is arról írt, hogy a francia a jövőre debütáló amerikai istállót választotta, azaz hosszú idő után elhagyja az enstone-i gárdát.

Az Autosport viszont úgy tudja, elkötelezte magát a Renault mellett, hiszen a francia gyár is folytatni szeretné együttműködését a korábbi GP2-es bajnokkal, akit egyébként a márkával szoros kapcsolatot ápoló Total vezetői is hosszú ideje támogatnak. A lap megemlíti, hogy Grosjeant szerződés köti az alakulathoz, sőt nemcsak magához a csapathoz, hanem a társtulajdonos által működtetett Gravity Managementhez is. Azt viszont a mértékadó brit magazin internetes oldala is megemlíti, hogy a francia lehetőségei között a váltás is szerepelt.

A Haas sokak szerint azért tűnik reális választásnak Grosjean számára, mert egy szezon után továbbléphet a Ferrarihoz, ahol Kimi Räikkönen csupán egy évvel hosszabbította meg szerződését, 2016-ban tehát ismét a finn helye lesz az egyik legfelkapottabb ülés a pilótakeringő során. Grosjean egyébként idén is kapcsolatba lépett a vörösökkel, ami egyes vélemények szerint szintén árulkodó lehet, a Haas ugyanis rendkívül szorosan együttműködik majd az olasz istállóval, előfordulhat tehát, hogy a megbeszélések során inkább az amerikai alakulatról esett szó.

A Renault-val és a Lotusszal kapcsolatos bizonytalanság természetesen az alakulat másik versenyzőjének jövőjét is kérdésessé teszi. Bár Maldonado is érvényes szerződéssel rendelkezik, a Renault érkezése mindent megváltoztathat, sőt a venezuelai mögött álló támogatók megtartása sem lesz annyira fontos szempont, hiszen a gyár komoly pénzeket fordítana a csapat működtetésére. A Total pedig még érdekellentétbe is kerülhet a versenyző pályafutását hosszú évek óta támogató venezuelai állami olajtársasággal (azaz a PDVSA-val). Maldonado azonban továbbra is magabiztos, elmondása szerint ugyanis nemcsak a csapattal, a Renault-val is jó kapcsolatot ápol.

„Nagyon jó a kapcsolatom a srácokkal: azokkal, akik a pályán dolgoznak, és azokkal is, akik a gyárban. A terv az, hogy itt maradok. A múltban több évig dolgoztam együtt a Renault-val, és velük is megfelelő kapcsolatot ápolok. Lehet, hogy vannak gondjaik az erőforrásokkal, de semmi olyan, amit ne tudnának megoldani. Történjék bármi, én a legjobbat akarom a csapat számára. Nem tárgyalok más csapatokkal, és ennek egyébként sem lenne értelme, hiszen szerződésem van a jelenlegi alakulatommal. A csapatnak vannak pénzügyi problémái, gazdasági szempontból nehéz időket élünk, de ezzel nem vagyunk egyedül, és dolgozunk a megoldáson” – nyilatkozta Maldonado a Sky-nak.

Forrás: www.telesport.hu – RSS