Ha a versenyzőnek tetszik, a szurkolónak is tetszeni fog az F1?

Jenson Button és Sergio Perez (Fotó: xpbimages.com)

Jenson Button és Sergio Pérez (Fotó: xpbimages.com)

Könnyen vezethető autók és gyenge motorhangok – főként emiatt bírálják sokan a jelenkor Forma–1-ét, melyről nem egyszer már maguk a versenyzők is kijelentették, kicsit túl lassúnak és túl spórolósnak tartják azt. Az aktuális mezőny legrutinosabb tagja, Jenson Button úgy véli, a királykategória azáltal nyerheti vissza legkönnyebben régi hírnevét, ha mindenekelőtt versenyzőit teszi elégedetté. „Szerintem a legfontosabb az, hogy élvezd a vezetést, hiszen ez jelenti a sportág lényegét. Amikor látod, hogy a versenyzők egyre jobban szeretik ezt, szerintem a szurkolók is egyre jobban fogják szeretni” – vélekedett az Autosportnak.

Amikor pedig Buttont arról kérdezték, ő versenyzőként mit változtatna meg a Forma–1-ben elsőként, elmondta: „Nagyobb mechanikai tapadás kell. A padlólemeznek nagyobb leszorítóerőt kell termelnie, és a szárnyaknak kevésbé kell hangsúlyosnak lenniük. Ez egy jó kiindulópont lenne.”

A sportág döntéshozói jelenlegi is azon fáradoznak, miként tudnák hangosabbá, erősebbé tenni a motorokat, agresszívebbé és vonzóbbá az autókat, és bár a konkrét változásokról egyelőre nem sikerült megállapodniuk, Button úgy véli, sikerült jó irányt találniuk, melyek fenti igényeit is kielégíthetik majd. „Ezek pozitív változások lesznek. Az autók jobban fognak kinézni a pályán. Nem hinném, hogy jelenleg rossz lenne a verseny, de ha a kanyarokban gyorsítják az autókat, az csakis jó lehet – amíg az nincs rossz hatással magára a versenyzésre” – utalt az aggályokra, melyek szerint a gyorsabbá váló autókkal egyúttal nehezebbé válhat az előzés. „A mechanikai tapadás rendkívül fontos, a leszorítóerő terén pedig olyan megoldást kell találnunk, ami nincs hatással a zavaró légáramlatokra, és nem nehezíti meg az előzést.”

 

Túl kevés az idő a 2017-es megújuláshoz?

Ez utóbbi, azaz az előzések könnyebbé tétele az elmúlt hetekben az új szabályokat kidolgozó mérnökök egyik legfontosabb szempontjává vált. Az érintettek a hírek szerint csak most, ahogyan egyre mélyebbre ássák magukat a problémákban, kezdenek rájönni, mennyire nagy fába vágták a fejszéjüket az F1 megújításával.

Legutóbbi ezzel kapcsolatos ülésüket még a Magyar Nagydíj előtt kellett volna megtartaniuk, ám Jules Bianchi halála miatt végül a Belga Nagydíj hetére, augusztus 18-ára halaszották azt. Több érintett szerint máris kezdenek kifutni az időből, hiszen a szabályoknak elméletben február 28-áig el kellene készülniük. A Force India sportigazgatója, Otmar Szafnauer aggódik is a helyzet miatt. „Engem leginkább az aggaszt, hogy még mindig nem sikerült finomítani a szabályokon. És minél hosszabb ideig tart ez, annál rosszabb lesz. Nem vagyunk olyan erős csapat, hogy meglegyen a forrásunk arra, hogy egymás mellett két dolgot csináljunk egyszerre” – nyilatkozta az Autosportnak. „Mi sorjában fejlesztünk, nem párhuzamosan, ezért ideje lenne előrelépnünk a szabályokkal, főleg, ha a változások olyan nagymértékűek lesznek, mint amilyennek most tűnnek.”

Andy Green, a csapat technikai igazgatója hozzátette: erősen kétli, hogy képesek lesznek február végéig véglegesíteni a terveket. „Az eddigi találkozók, az FIA iránymutatása alapján azt mondhatom, még minden nyitott, gyakorlatilag egy üres lap áll előttünk. És igazán aggódom, mert még egy egyszerű elem esetében is hónapokat töltünk a szabályok megfogalmazásával, hogy abban ne lehessenek kiskapuk. Egy egész sor szabályt újraírni ennyi idő alatt úgy, hogy ne lehessen kijátszani őket, igazán komoly kihívás lesz, és nem tudom, hogy megvalósítható-e márciusig” – mutatott rá a probléma lényegére a brit szakember.

 

Forrás: www.telesport.hu – RSS