Egyre többször teszik fel a kérdést az újságírók és a szurkolók, vajon milyen felállásban fog jövőre rajthoz állni a Williams. Nos, egyre több jel mutat arra, hogy a magyar HELL Energy által jövőre is támogatott brit istálló szívesen megtartaná, sőt hosszú távra szerződtetné Nico Hülkenberget. A grove-i alakulat ugyanakkor partneri szerződést kötött a szintén Cosworth motorokat használó Hispania Racing Team-mel, melynek alapján a britek 2012 végéig a spanyol kiscsapat rendelkezésére bocsájtják a váltójukat. Sokak szerint ez az együttműködés megoldást jelent a brit alakulatnál fennálló pilótakérdésre is.
Nagyon úgy tűnik, hogy Nico Hülkenberg mégis maradhat a Williams pilótája 2011-ben. Holott az elmúlt hetekben számtalan találgatás látott napvilágot, miszerint a Williams jövőre a fiatal német tehetség helyére a venezuelai Pastor Maldonadót ülteti az autójába. Utóbbi verziót azzal igazolták, miszerint Maldonado tesztelheti a szezonzárót követően a fiatal tehetségek tesztjén az FW32-est, illetve a dél-amerikai 15 millió dolláros szponzori támogatást is hozna az istállónak a versenyzői ülésért cserébe. A Williams számára egyébként nagyon jól jönne a pénz, ugyanis a támogatói közül négyen az év végén elhagyják a brit istállót – a magyar HELL Energy továbbra is kitart mellettük -, így a költségvetésükben keletkezett nem csekély rést Maldonado millióival be lehet majd tömni.
Nico Hülkenberg mindenesetre nem ijedt meg, hanem folyamatos jó teljesítményével érvel az újabb szerződéskötés mellett. Úgy tűnik, nem is teszi ezt hiába, ugyanis a Williams vezérigazgatója, Adam Parr öt évre szeretné szerződtetni a német tehetséget, aki ezen idő alatt 1.2 millió eurót kereshetne évente. Ugyanakkor a brit istálló 15 millió euróban állapítaná meg Hülkenberg kivásárlási árát. A tárgyalások továbbra is folynak a két fél között, és Willi Weber, a GP2 tavalyi bajnokának a menedzsere úgy véli, védence végül maradni fog a Williamsnél. Hasonlóképpen vélekedik Nico Hülkenberg is. „Hozzám is eljutnak a különböző pletykák, de nem foglalkozom velük. Én nem tehetek mást, mint szállítom a jó eredményeket, mert ez az én legjobb ajánlólevelem. Boldog vagyok az istállónál, és nagyon szeretnék maradni jövőre is. Remélem, a menedzserem és a csapat hamar megegyezik a folytatásban“ – nyilatkozta a német pilóta.
Joggal merülhet fel a kérdés, mi lesz akkor az idén végig jól teljesít, a 19. F1-es idényét lehúzó Rubens Barrichellóval? Nos, a veterán brazil továbbra is abban bízik, hogy ő biztosan marad a Williamsnél. „Jó munkát végeztem egész évben, részt vettem a 2011-es autó fejlesztésében, amitől nagyon sokat várok. Őszintén remélem, hogy maradhatok, de a végső döntés Williams úr kezében van“ – közölte a hazai futamára készülő versenyző.
Mi lehet akkor a megoldás? Talán a Williams ma nyilvánosságra hozott együttműködési szerződése a Hispania csapatával. A britek ugyanis a következő szezontól egészen 2012 végéig a spanyol kiscsapat rendelkezésére bocsájtják a teljes erőátviteli rendszerüket, és mivel mindkét gárda a Cosworth motorjait használja, a hispán istálló rengeteget nyerhet a Williams váltójával. Nem véletlenül tartja a megállapodás nagy előrelépésnek a Hispania csapatfőnöke. „Ez a szerződés jelentős előrelépést jelent a számunkra, hiszen bízunk abban, hogy a brit gárdától kapott váltók segítségével jelentősen nőhet a teljesítményünk. Külön öröm számunkra, hogy egy olyan nagy múlttal rendelkező csapat, mint Williams, méltónak tartott minket az együttműködésre“ – nyilatkozta a szerződés aláírását követően Colin Kolles.
A grove-i alakulat ügyvezető igazgatója is az előnyöket emelte ki a megállapodással kapcsolatban. „Logikus lépés volt a részünkről a HRT-vel kötött szerződés, hisz mindketten a Cosworth erőforrásait használjuk. Technológiánk idén bizonyította megbízhatóságát és versenyképességét, és bízom abba, hogy ez az együttműködés mindkét fél számára előnyös lesz“ – közölte Alex Bruns.
Azt sejtjük, hogy ezzel a szerződéssel a Hispania jól jár, de vajon milyen előnyöket hozhat mindez a Williams számára? Például azt, hogy az istállóval már teljesen összeboronált Pastor Maldonado számára így a bemutatkozó évében – amíg megszokja a Forma-1 légkörét, megismeri a pályákat – éppen a Hispania egyik autójában biztosít versenyzési lehetőséget a váltókért cserébe a brit csapat, míg a Williams két autójában 2011-ben is megmaradhatna a Barrichello-Hülkenberg páros…
forrás: B. Molnár László